Handel elektroniczny w Europie
2006-09-28 00:20
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Logistyka e-commerce rośnie trzy razy szybciej niż rynek kontraktowy
Obecnie rynkowym liderem jest Wielka Brytania, kolejne miejsca zajmują odpowiednio Niemcy i Francja.Jak podkreśla Jeffrey Grau, analityk eMarketera, klienci sklepów online w Wielkiej Brytanii wydają więcej, niż ich odpowiednicy z Europy, czy nawet Stanów Zjednoczonych.
Według badań przeprowadzonych przez eMarketera, średnia wysokość wydatków na wszelkie produkty i usługi, włączając w to wycieczki i bilety na różnego rodzaju wydarzenia, przypadająca na jednego kupującego online w Wielkiej Brytanii wyniesie w 2006 roku 2171 dolarów, w porównaniu do 1831 dolarów w Stanach Zjednoczonych.
fot. mat. prasowe
Ale jak podkreśla Grau –„Wielka Brytania jest najbardziej dojrzałym rynkiem, z racji posiadania najwyższego odsetka użytkowników Internetu (47 proc.) i gospodarstw domowych z szerokopasmowym dostępem do Internetu (35 proc.).”
Tymczasem Hiszpania i Francja to najszybciej rosnące populacje użytkowników Internetu, a Niemcy i Włochy to liderzy jeśli chodzi o szerokopasmowy dostęp do Internetu.
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Logistyka e-commerce pod presją
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
-
Pokolenie Z stawia na zakupy online
-
BLIK podsumował 2023 rok. Ma powody do zadowolenia
-
E-commerce: Polacy pokochali platformy marketplace
-
Na Black Friday czekają sklepy, klienci i cyberprzestępcy
-
Coraz częściej robimy zakupy w internecie. Co kupujemy?
-
Najlepsze sklepy internetowe 2023 wg Ceneo.pl
-
Najwyższe wydatki w e-commerce na artykuły spożywcze, najniższe na kulturę