eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › E-commerce: na zakupy ubrań i kosmetyków wydajemy miliardy

E-commerce: na zakupy ubrań i kosmetyków wydajemy miliardy

2021-05-06 13:35

E-commerce: na zakupy ubrań i kosmetyków wydajemy miliardy

Wydatki online na modę i urodę w Polsce rosną szybciej niż w Czechach i w Rosji © sdecoret - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

Wprawdzie branża e-commerce miała się dobrze już przed pandemią, to jednak właśnie ta ostatnia doprowadziła do nagłego i ponadprzeciętnego zainteresowania zakupami przez internet. Bezprecedensowy wzrost wydatków w internecie potwierdza najnowszy raport PayU. Dowiadujemy się z niego m.in., że polscy konsumenci na kosmetyki i inne produkty związane z urodą wydają więcej niż Rosjanie i Czesi. Z kolei nasze wydatki na modowe zakupy online są o jedynie 300 mln dolarów niższe aniżeli w Rosji.

Przeczytaj także: Ranking e-commerce: gdzie Polacy robią zakupy online?

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Jaki jest prognozowany wzrost wydatków online w kategorii moda i akcesoria?
  • Jak pandemia wpłynęła na korzystanie z treści cyfrowych?
  • Ile wydajemy na kosmetyki i inne produkty związane z dbałością o urodę ?


Rosnący dochód rozporządzalny Polaków, coraz lepszy dostęp do szerokopasmowego internetu, upowszechnienie technologii mobilnych oraz wzrastająca wiedza technologiczna to główne czynniki, które zaowocowały prawdziwym przełomem w branży e-commerce.

Wydatki na zakupy online rosną niemal lawinowo, a nasz kraj - jak dowodzi opracowany przez PayU raport The Next Frontier - należy do najbardziej obiecujących rynków dla wschodzących liderów handlu elektronicznego, działających w sektorach takich jak: uroda i kosmetyki, treści cyfrowe, moda i akcesoria oraz edukacja.

Uroda i kosmetyki


Polscy internauci wydają coraz więcej na produkty oferowane przez e-sklepy z branży beauty & cosmetics – oczekuje się, że do końca 2021 r. wydatki na kosmetyki i inne produkty związane z dbałością o urodę sięgną 720 mln dolarów, co stanowi wzrost o 34% w porównaniu do wyników za rok 2019 oraz o 13% w porównaniu do 2020 r.

fot. mat. prasowe

Prognozowany wzrost wydatków konsumenckich online - uroda i kosmetyki

Prognozowany wzrost wydatków online w Polsce jest wyższy niż w Rosji i Czechach.


Prognozowany wzrost wydatków online w Polsce w analizowanej kategorii zakupowej w latach 2019-2021 jest wyższy niż w Rosji (32%) i Czechach (23%), ustępując w regionie jedynie Rumunii (47%).

fot. mat. prasowe

Prognozowane wydatki konsumentów - uroda i kosmetyki

W Polsce wydatki na kosmetyki i inne produkty związane z dbałością o urodę sięgną 720 mln dolarów.


Moda i akcesoria


Polski rynek odzieżowy należy do najatrakcyjniejszych i największych w Europie Środkowo-Wschodniej. Dynamiczne zmiany związane z transformacją cyfrową całej branży, jak i samych konsumentów sprawiają, że wydatki na modę i akcesoria w kanale online nieustannie rosną – szacuje się, że w 2020 roku przekroczyły one 5,7 mld dolarów (zaledwie o 300 mln dolarów mniej niż w Rosji).

fot. mat. prasowe

Prognozowane wydatki konsumentów - moda i akcesoria

Prognozowany wzrost wydatków online w kategorii moda i akcesoria sięga 41%.


Prognozowany wzrost wydatków online w kategorii moda i akcesoria w latach 2019-2021 plasuje Polskę w środku zestawienia dla regionu i wynosi 41%. Jest to większy wzrost niż w Rosji (34%) czy w Czechach (17%), jednak mniejszy niż na Węgrzech (57%) i w Rumunii (75%). Rumunia zdecydowanie wyróżnia się pod względem tempa wzrostu w tym segmencie i najprawdopodobniej w tym roku wydatki konsumentów na ubrania, obuwie i akcesoria kupowane online przekroczą po raz pierwszy w historii 1 mld dolarów.

fot. mat. prasowe

Prognozowane wydatki konsumentów w 2021 w USD - moda i akcesoria

Wydatki w Polsce w 2021 roku mają wynieść blisko 6,5 mld dolarów.


Treści cyfrowe


Liczne ograniczenia i zatrzymanie Polaków w domach wpłynęło nie tylko na zwyczaje konsumenckie w korzystaniu z treści cyfrowych, ale także na wyraźny wzrost wydatków w tej kategorii zakupowej. Szacuje się, że do końca 2021 r. konsumenci w Polsce wydadzą na nie 615 mln dolarów, co stanowi wzrost o 39% w porównaniu do wyników za rok 2019 oraz o 14% w porównaniu do 2020 r.

Prognozowane wzrosty wydatków na treści cyfrowe w Polsce w latach 2019-2021 są jednakowe jak w Rosji (39%), pomimo znacznych różnic w wielkości rynków konsumenckich obu krajów. 63 miliony kupujących przez internet w Rosji, w porównaniu do 20 milionów w Polsce, może wydać na treści cyfrowe 1,41 mld dolarów do końca bieżącego roku – wynika z analiz. Największych wzrostów w regionie oczekuje się natomiast w Rumunii (54%).

fot. mat. prasowe

Prognozowane wydatki konsumentów na treści cyfrowe

Prognozowane wzrosty wydatków na treści cyfrowe w Polsce w latach 2019-2021 są jednakowe jak w Rosji.


Edukacja


Raport PayU potwierdza, że konsumenci na całym świecie, w tym także w Polsce, aktywnie wykorzystują okres pandemii i izolacji społecznej, aby pracować nad rozwojem osobistym i podnosić kwalifikacje zawodowe, które będą szczególnie cenne w post-covidowym krajobrazie rynku. Na przestrzeni ostatnich miesięcy konsumenci częściej i chętniej inwestowali w kursy i szkolenia samodoskonalące oraz zdobywanie nowych umiejętności – wydatki na produkty i usługi oferowane przez sektor edukacji wzrosły w 2020 roku o 39% w porównaniu do roku 2019.
Wydaje się, że nigdy wcześniej nie było lepszego czasu dla branży e-commerce. Wydatki konsumentów w internecie w analizowanych kategoriach zakupowych regularnie rosną, zarówno na świecie, jak i w Polsce. Wybuch pandemii COVID-19 przyspieszył naturalnie zachodzące zmiany na rynku e-commerce, jednak z naszej perspektywy dla stałego rozkwitu tej branży kluczowe są przede wszystkim wciąż rosnące umiejętności cyfrowe społeczeństwa, stymulowane m.in. poprzez szybki rozwój technologii mobilnych - podsumowuje Joanna Pieńkowska-Olczak, Prezes PayU S.A.

fot. mat. prasowe

Penetracja internetu i e-commerce

W Polsce liczba kupujących online sięga 20 mln.


Metodologia
W celu odkrycia możliwości rozwoju dla wschodzących liderów handlu elektronicznego, PayU przeprowadziło analizę danych zewnętrznych oraz danych z własnych platform płatniczych w 19 krajach na pięciu kontynentach w czterech szybko rozwijających się sektorach dóbr konsumenckich: uroda i kosmetyki (pielęgnacja włosów, perfumy, higiena osobista, pielęgnacja skóry, makijaż), treści cyfrowe (platformy służące do cyfrowej dystrybucji muzyki, platformy wideo na żądanie (VOD), platformy do transmisji strumieniowej, platformy wideokonferencyjne i audio, publikacje cyfrowe, np. e-booki, e-magazyny), moda i akcesoria (odzież, obuwie, torby i akcesoria) oraz edukacja (kursy online, profesjonalne usługi edukacyjne, wydawnictwa szkolne i naukowe, opłaty za czesne szkół i uczelni wyższych).

Przeczytaj także


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: