Telefony komórkowe pod markami operatorów?
2006-08-26 12:18
Przeczytaj także: Nokia liderem rynku komórek
Tabela 1
Telefony kupowane od sprawdzonych producentów vs telefony od dostawców usług bezprzewodowych
“Gdybyś rozważał kupno nowego telefonu komórkowego, (zakładając, że takie same byłyby jego funkcje, cena oraz gwarancja); jak prawdopodobne byłoby kupno telefonu komórkowego wyprodukowanego przez dostawcę usług bezprzewodowych, w porównaniu do telefonu istniejącego producenta?”
fot. mat. prasowe
Badanie: dorośli posiadający telefony komórkowe
Tabela 2
Istniejący producenci vs. dostawcy usług bezprzewodowych
“Jak bardzo zgadzasz się lub nie z tymi zdaniami?”
Badanie: dorośli posiadający telefony komórkowe
fot. mat. prasowe
Metodologia:
Badanie zostało przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych między 14, a 18 lipca 2006 r. wśród 1 870 dorosłych posiadających telefony komórkowe (w wieku 18 lat i więcej). Dane dotyczące wieku, płci, rasy/pochodzenia, wykształcenia, regionu i oraz dochodów gospodarstw domowych zostały uśrednione w odpowiednich przypadkach, by oddawały faktycznie istniejące w populacji proporcje. Użyto metody propensity score matching, aby uwzględnić skłonność respondentów do przebywania w Internecie.
Wszystkie badania mogą zawierać błędy, pochodzące z kilku źródeł. Obejmują one błąd próbki, ponieważ przebadano tylko część populacji; błąd pomiaru, ze względu na sposób sformułowania oraz kolejność pytań; podanie odpowiedzi przypadkowo lub intencjonalnie niedokładnych; odmowa udzielenia odpowiedzi; wpływ przeprowadzającego badanie (w sytuacjach gdy istniał osobisty kontakt z badaczem); błąd wynikający z ważenia wyników.
Nie można ocenić zakresu błędów (za wyjątkiem błędu próbki). Nie można w związku z tym obliczyć marginesu błędu dla któregokolwiek z badań i należy unikać używania takich słów.
Uwzględniając wyłącznie próbki badań, w których wszyscy uczestnicy udzielili odpowiedzi, można wyliczyć prawdopodobieństwo tego, że błąd próbki (i tylko ten błąd) nie jest nie przekracza pewnej liczby. Przy próbce o prawdopodobieństwie 1 870 dorosłych, można przyjąć, że istnieje 95 procentowe prawdopodobieństwo, że całość wyników jest dotknięta błędem próbki na poziomie +/-3 punktu procentowego. Nie uwzględnia się jednak w tym wypadku innych źródeł błędów. To badanie internetowe nie jest oparte na próbce prawdopodobieństwa i co za tym idzie można obliczyć teoretycznego błędu próbki.
Apple najcenniejszą marką świata 2025
1 2
oprac. : Katarzyna Kozłowska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
Shadow AI w polskich firmach - jak pracownicy narażają organizacje na wycieki danych?
-
Budowanie marki premium w Polsce: jakie kompetencje są dziś warte więcej niż kapitał?
-
Między tanią siłą roboczą a innowacyjną gospodarką. Gdzie dziś jest Polska w wyścigu o inwestycje?
-
Zmęczenie luksusem i wzrost cen. Jak zmienia się rynek premium?







2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność