eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Technologie komunikacyjne - trendy 2010

Technologie komunikacyjne - trendy 2010

2010-02-10 13:35

Eksperci z firmy Avaya zauważają, iż obecnie jesteśmy świadkami ewolucji systemów komunikacji biznesowej od głosowego Call Center, przez multimedialne Contact Center, aż po zaawansowane technologicznie Context Center. Okres spowolnienia gospodarczego doprowadził do dynamicznego rozwoju systemów samoobsługowych, które poza klasyczną komunikacją oferują także rozpoznawanie i syntezę mowy oraz pozwalają na zastosowanie zaawansowanych aplikacji.

Przeczytaj także: Polacy wybierają tradycyjne kanały komunikacji

Eksperci z firmy Avaya przeanalizowali główne trendy, które zdominują komunikację biznesową w ciągu najbliższych kliku lat:

Kontakt z klientami stanie się znacznie łatwiejszy i efektywniejszy.

Malejące koszty i coraz łatwiejsze wykorzystanie zaawansowanych technologii telekomunikacyjnych stosowanych Contact Center (systemy rozpoznawania głosu i mowy, wirtualni konsultanci, SMS, e-mail, obecność, routing połączeń pozwalający na kierowanie połączeń przychodzących do osób mogących przyjąć je w danej chwili, co znacznie przyśpiesza obsługę klientów) umożliwi firmom wdrażanie opłacalnych aplikacji ułatwiających im kontakt ze światem zewnętrznym. Wpłynie to na poprawienie jakości obsługi klientów, a także ułatwi przedsiębiorstwom sprzedawanie zaawansowanych produktów.

Firmy staną się elastyczniejsze dzięki analizie potrzeb komunikacyjnych pracowników i klientów.

Z jednej strony będą one przestrzegać wszystkich zasad poufności, z drugiej zaś w większym stopniu analizować połączenia telefoniczne oraz wiadomości SMS i e-mail swoich pracowników. Dzięki temu zaczną lepiej rozumieć ich potrzeby i zachowania związane z pracą. Branża telekomunikacyjna zaoferuje większą spójność różnych interfejsów komunikacyjnych, takich jak iPhone, standardowe telefony czy sieć WWW oraz usprawni zarządzanie serwerami i hurtowniami danych — zarówno lokalnymi, jak i sieciowymi.

Media społecznościowe tchną życie w Contact Center.

Contact Center nabiorą życia dzięki narzędziom społecznościowym. Klienci będą częściej nawiązywać kontakt z firmami wykorzystując portale takie jak Facebook czy Twitter. Pełniejszy kontakt z konsultantem stanie się możliwy przy użyciu komputera lub telefonu internetowego (Web phone). Firmy będą chętniej korzystać z sieci społecznościowych do zwiększenia lojalności klientów wobec marki i wpływania na ich preferencje przez poprawę jakości obsługi, szybkie i sprawne rozwiązywanie problemów oraz promocyjną sprzedaż.

Firmy będą płaciły niższe rachunki za mobilne połączenia telefoniczne.

Zdaniem Avaya radykalne zmniejszenie wydatków na telefonię komórkową stanie się możliwe dzięki wykorzystaniu środowiska opartego o standard Session Initiation Protocol (SIP). Technologia ta wykorzystując otwarte standardy, pozwala ekonomicznie wdrażać korporacyjne systemy łączności, a także przyczynia się do zwiększenia wydajności pracy mobilnego personelu. Oszczędności będą możliwe za sprawą konsolidacji linii dalekosiężnych oraz możliwości wykorzystania korporacyjnej sieci IP do realizowania połączeń międzymiastowych i międzynarodowych przez telefony komórkowe w cenie połączeń lokalnych, co radykalnie zmniejszy koszty roamingu i inne opłaty.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: