eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sprzedaż telefonów komórkowych 2005

Sprzedaż telefonów komórkowych 2005

2006-03-04 13:59

Według firmy badawczej Gartner na światowym rynku telefonów komórkowych dominuje sześciu producentów. W roku 2005 odnotowali oni 21 procentowy wzrost sprzedaży. W 2005 roku całkowita sprzedaż telefonów komórkowych na świecie wyniosła 816,6 miliona aparatów, co oznacza 21 proc. wzrost w porównaniu do roku 2004. Według Gartnera, sześciu wiodących producentów zwiększyło swoje udziały w rynku ze szkodą dla mniejszych konkurentów.

Przeczytaj także: Nokia liderem rynku komórek

Sześciu największych producentów zrealizowało 79,4 proc. sprzedaży telefonów komórkowych na świecie w roku 2005. W ciągu roku liderzy doświadczyli równomiernego wzrostu swoich udziałów w rynku, z 78 proc. w pierwszym kwartale do 84 proc. w czwartym kwartale.

„Kiedy konkurencja wciąż zwiększa presję cenową w przypadku najtańszych produktów, a w przypadku najdroższych produktów decydują - technologia i styl, przetrwanie najlepszych zależy coraz bardziej od korzyści skali lub od bardzo starannie wyciętych nisz rynkowych” - powiedziała Carolina Milanesi, główny analityk do spraw badań ruchomych terminali w Gartnerze, z siedzibą w Egham w Wielkiej Brytanii.

W czwartym kwartale 2005 roku rynek telefonów komórkowych pozostawał mocny, z poziomem sprzedaży przekraczającym 235 milionów aparatów. „Przemysł doświadczył rekordowej sprzedaży z powodu kontynuowania silnego wzrostu na rozwijających się rynkach, gdzie spadające ceny łączności komórkowej (telefonów i abonamentów) doprowadziły do większego od oczekiwanego poziomu sprzedaży. Na większości dojrzałych rynków, takich jak Europa Zachodnia czy Ameryka Północna, sprzedaż była zwiększana dzięki użytkownikom, którzy ulegli urokom modnych urządzeń będących ostatnim krzykiem mody” - powiedziała Milanesi.

Światowym liderem rynku telefonów komórkowych pozostała Nokia – w roku 2005 miała 32,5 proc. udziału w sprzedaży telefonów. Jej udziały w rynku są teraz dwa razy większe niż najbliższego konkurenta w Europie i w Azji i ponad trzy razy większe od najbliższego konkurenta w Europie Wschodniej, na Środkowym Wschodzie i w Afryce. Po problemach jakie miała w roku 2004, Nokia znów odskoczyła, wypuszczając na rynek udane produkty, takie jak model 6680, bardzo szykowne produkty takie jak 8800 i objęła prowadzenie w nowej technologii Wideband Code Division Multiple Access (WCDMA) z produktami takimi jak n70.

„Aby zilustrować osiągnięcia Nokii – w czwartym kwartale 2005 roku więcej niż jedna trzecia użytkowników telefonów komórkowych na świecie kupiło aparat Nokia” - powiedziała Milanesi.

Ze sprzedażą poniżej 42 milionów aparatów w czwartym kwartale 2005 roku, Motorola pozostała numerem dwa w Europie i na świecie. Jest nadal marką preferowaną w Ameryce Północnej, wyparła też Samsunga z Azji i Pacyfiku.

Samsung pozostał w czwartym kwartale 2005 roku na trzeciej pozycji sprzedając 28,4 miliona aparatów. Jego udziały w rynku w zasadzie się nie zmieniły i wyniosły 12,7 proc., zaledwie o 0,1 proc. mniej niż w roku 2004, powiększając różnice z Motorolą. To głównie z powodu tego, że dla Samsunga ważniejsze od udziałów w rynku są marże i nie prowadzi on wojen cenowych na rozwijających się rynkach.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: