eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Microsoft, DHL i LinkedIn. Pod te marki podszywają się hakerzy

Microsoft, DHL i LinkedIn. Pod te marki podszywają się hakerzy

2021-01-15 13:16

Microsoft, DHL i LinkedIn. Pod te marki podszywają się hakerzy

Hakerzy najchętniej podszywają się pod Microsoft, DHL oraz LinkedIn © B. Wylezich - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Microsoft, DHL oraz LinkedIn znalazły się na podium zestawienia marek najczęściej wykorzystywanych przez cyberprzestępców do przeprowadzania ataków phishingowych - wynika z najnowszego "Brand Phishing Report" przygotowanego przez firmę Check Point.

Przeczytaj także: Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe w rękach cyberprzestępczości

"Brand Phishing Report" to zestawienie światowych marek, które najczęściej są używane przez hakerów do kradzieży różnego rodzaju danych, np. osobowych.

Najnowsze dane z IV kwartału 2020 roku pokazują, że liderem wśród marek najczęściej wykorzystywanych do ataków phishingowych został znów Microsoft. Marka ta była użyta w 43% wszystkich prób phishingu. To wzrost o 19% w porównaniu do wcześniejszego kwartału 2020 r.

Na drugim miejscu podium znalazła się ponownie firma kurierska DHL, z 18% udziałem we wszystkich próbach phishingu.
- W czwartym kwartale 2020 r. przestępcy zintensyfikowali próby kradzieży danych osobowych, podszywając się pod wiodące marki. Nasze dane jasno pokazują, jak zmieniają się taktyki phishingu, aby zwiększyć swoje szanse na sukces - powiedziała Maya Horowitz, dyrektor ds. analizy zagrożeń i badań w dziale produktów firmy Check Point - Jak zawsze, zachęcamy użytkowników do zachowania ostrożności przy ujawnianiu danych osobowych i poświadczeń do aplikacji biznesowych oraz do dwukrotnego zastanowienia się przed otwarciem załączników lub łączy do wiadomości e-mail, zwłaszcza e-maili, do których przypisuje się firmy, takie jak Microsoft lub Google – dodaje.

fot. mat. prasowe

Złośliwy e-mail, który został wysłany do ofiar

Hakerzy chętnie wyłudzają informacje podszywając się pod firmy kurierskie.


W atakach phishingowych cyberprzestępcy próbują imitować oficjalną witrynę internetową znanej marki, używając podobnej nazwy domeny lub adresu URL oraz łudząco podobnego projektu witryny internetowej. Link do fałszywej strony internetowej może zostać wysłany do wybranych osób pocztą elektroniczną lub SMS-em. Użytkownik może zostać też przekierowany na taką stronę podczas przeglądania sieci lub za pomocą fałszywych aplikacji mobilnych. Warto zwrócić uwagę, że złośliwa witryna często zawiera formularz mający na celu kradzież danych logowania użytkowników, szczegółów płatności lub innych danych osobowych.

fot. mat. prasowe

Czołowe marki phishingowe Q4 2020

Czołowe marki phishingowe Q4 2020 to Microsoft, DHL i LinkedIn.


oprac. : eGospodarka.pl

Przeczytaj także


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: