eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Neostrada i SDI pod lupą

Neostrada i SDI pod lupą

2003-04-16 00:15

Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty przeprowadził kontrolę jakości usług stałego dostępu do sieci Internet - SDI oraz Neostrada, oferowanych przez Telekomunikację Polską S.A. W celu dalszego monitorowania jakości świadczonych usług Witold Graboś Prezes URTiP, zwrócił się do TP S.A. o przedkładanie comiesięcznych informacji dotyczących ilości i rodzaju reklamacji oraz liczby abonentów korzystających z SDI i Neostrady.

Przeczytaj także: Poprawiona Neostrada

W związku z licznymi skargami użytkowników SDI i Neostrady w okresie od 27 lutego do 19 marca 2003 r. została przeprowadzona przez URTiP kontrola jakości usługi stałego dostępu do sieci Internet. Internauci skarżyli się głównie na wadliwe funkcjonowanie lub braku dostępu do usługi oraz bardzo niską szybkość transmisji danych.

Kontrolerzy URTiP stwierdzili, że do 4 marca 2003 r. TP S.A. otrzymała 1.729 reklamacji powyższych usług, w tym 338 dotyczyło SDI, 394 - Neostrady, a 997 - Neostrady Plus. Pozytywnie zostało rozpatrzonych łącznie 1297 reklamacji, natomiast negatywnie - 319 reklamacji.

W trakcie kontroli ustalono również, że przyczyną niskiej jakości usługi Neostrada, była wadliwa praca sprzętu telekomunikacyjnego zastosowanego do świadczenia tej usługi. Duża awaryjność routerów dostępowych powodowała brak możliwości przenoszenia ruchu, obsługi sesji abonenckich oraz desynchronizację systemu autoryzacji. Z informacji uzyskanych od TP SA wynika, że na przełomie 2002/2003 roku operator zdecydował się na zerwanie kontraktu z poprzednim dostawcą sprzętu i wymianę urządzeń na routery innej firmy. Kontrola URTiP potwierdziła, że wszystkie wyposażenia abonenckie zostały przełączone do nowych urządzeń, a za utrudnienia w korzystaniu z tej usługi TP S.A. zastosowała bonifikatę abonamentu: za styczeń w wysokości 50% i za luty w wysokości 10%.

Reklamowana jakość świadczonej usługi SDI nie była spowodowana uszkodzeniami urządzeń obsługujących usługę, lecz wolną transmisją danych. Szybkość transmisji dla SDI jest uzależniona od ilości zalogowanych do routera abonentów - im więcej użytkowników zalogowanych do routera tym mniejsza prędkość przesyłu danych. Kontrola URTiP wykazała, że obecnie TP S.A. w ramach promocji zaproponowała abonentom zamianę usługi SDI na usługę Neostrada Plus.

Z informacji przekazanej do URTiP przez TP S.A. wynika, że z usługi SDI korzystało 108.303 użytkowników (dane na koniec grudnia 2002 r.), natomiast z usługi Neostrada - 19.803 użytkowników (dane ze stycznia 2003 r.).

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: neostrada, sdi

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: