eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jak rozwija się e-commerce w Polsce?

Jak rozwija się e-commerce w Polsce?

2019-05-13 12:38

Jak rozwija się e-commerce w Polsce?

Jak rozwija się e-commerce w Polsce? © viking75 - Fotolia.com

Przed nami wyniki Admitad Report 2018/2019. Opracowanie stworzone przez globalną sieć afiliacyjną Admitad skupia swoją uwagę na kwestiach związanych z marketingiem afiliacyjnym na rynkach Europy, Azji, Ameryki oraz Bliskiego Wschodu. Jego autorzy przyjrzeli się również zachowaniom internautów, poznając najpopularniejsze kategorie towarów oraz rząd wielkości budżetów przeznaczanych na zakupy w internecie.

Przeczytaj także: Cross-border w e-commerce. Jak się miewa?

Statystyki dowodzą, że rzesza polskich internautów liczy sobie już przeszło 27 milionów osób, z czego - jak wynika z obliczeń eShopWorld - 19,5 mln dokonuje regularnych zakupów w sieci. Każdego roku statystyczny Polak wydaje w internecie 416 USD. Wstępne szacunki zakładają, że do 2022 r. kwota ta osiągnie poziom 546 USD, a liczba kupujących online podskoczy do 21 mln.

Obecnie udział e-commerce w handlu detalicznym ogółem sięga 7%. Na przestrzeni najbliższych 2-3 lat ma zwiększyć się do 10%.

Najwyższy obrót generują komputery stacjonarne, na drugim miejscu plasują się urządzania działające na Androidzie, a najmniejszy udział przypada na iOS.

Polacy preferują towary z Chin, więc w segmentach e-commerce przodują zakupy z tej kategorii – 2,1 mln sprzedaży. Większość zakupów zostało dokonane za pomocą serwisów cashback (480 tys.). Na drugim miejscu są społeczności w sieciach społecznościowych ze wskaźnikiem 383 tys. transakcji. Na witrynach internetowych przeprowadzono 349 tys. sprzedaży, ponad 200 tys. zamówień przyciągnęły blogi (226 tys.) oraz porównywarki cen (206 tys.). Wydawcy, którzy pracują z programami partnerskimi w tej kategorii, w zależności od rodzaju przepływu danych, zarabiają od 1,2 do 2 USD za jedną sprzedaż.

fot. viking75 - Fotolia.com

Jak rozwija się e-commerce w Polsce?

Obecnie udział e-commerce w handlu detalicznym ogółem sięga 7%.


Z dużym oderwaniem następuje segment „Turystyka i podróże” (39 tys.). Większości zakupów dokonano na stronach o mieszanym przepływie danych (17 tys. transakcji). Z dużym opóźnieniem za nimi podążyła reklama kontekstowa (8,8 tys.), blogi przyniosły jeszcze 8,7 tys. zamówień. Około tysiąca zamówień zostało zrealizowanych przez serwisy cashback (1,1 tys.) oraz kupony (1 tys.). Średni dochód wydawcy wynosi od 13,1 USD do 25 USD za zakup.

Trójkę najlepszych zamykają „hipermarkety” (30 tys.). Reklama kontekstowa stała się absolutnym liderem pod względem liczby zakupów, na nią przypada 20 tys. ukierunkowanych działań. Na blogach zostało dokonanych 5 tys. zakupów, na stronach kuponowych – 3 tys. Serwisy cashback a YouTube przyniosły 1 tys. sprzedaży. Wynagrodzenia wydawców w tej kategorii wahają się od 2 do 5,8 USD z jednej sprzedaży.

Segment „Odzież i obuwie” przyniósł 26 tys. transakcji. Jeśli chodzi o liczbę zakupów, serwisy cashback są na pierwszym miejscu, dokonano przez nie 10,6 tys. zakupów. Potem następują witryny kuponowe ze wskaźnikiem 6,7 tys. Trójkę liderów zamykają strony internetowe, które zapewniły 5,6 tys. sprzedaży. Ponad 1,3 tys. zamówień pochodziło z YouTube, przez blogi – mniej niż 1 tys. Wynagrodzenia wydawców wahają się od 3 USD do 8,8 USD, w zależności od rodzaju przepływu danych.

Kategoria „RTV AGD” zapewniła mniej niż 6 tys. sprzedaży. Większość zakupów dokonano na blogach – 1,6 tys. Pozostałe strony pozostają daleko w tyłu. Tak więc, na serwisach cashback liczba zakupów wynosiła 482, na witrynach kuponowych – 290, na portalach społecznościowych – 213, na stronach internetowych – 188. Średnie zarobki wydawców w tej kategorii wynoszą od 4,7 do 9 USD za sprzedaż.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: