eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › 9 trendów turystycznych na 2019 rok

9 trendów turystycznych na 2019 rok

2018-11-08 09:59

9 trendów turystycznych na 2019 rok

9 trendów turystycznych na 2019 rok © geralt (pixabay.com CC0)

Żyjemy w intensywnie zmieniających się realiach. Dziś dynamicznym przemianom ulega w zasadzie każdy rynek i turystyka nie jest tu żadnym wyjątkiem. Co czeka ją w najbliższej przyszłości? Serwis nocowanie.pl przedstawia 9 kluczowych trendów turystycznych na 2019 rok.

Przeczytaj także: Branża turystyczna: upadłości już nie przerażają

Rosnące wymagania i świadomość klientów to te czynniki, które w największym stopniu kształtują obraz współczesnej branży turystycznej. Ich naturalnym następstwem jest coraz lepsza jakość usług oraz wzmożona konkurencja pomiędzy obiektami noclegowymi.

I wprawdzie wśród turystów ciągle najliczniejsza pozostaje rzesza tych, którzy wypoczywają w sposób tradycyjny, to jednak wyraźnie zaznacza się zwrot ku turystyce refleksyjnej i pozbawionej pogoni. Podróżujący chcą wracać do ulubionych miejsc, wzbogacać doznania, są kreatywni, nie unikają ruchu. Dziś podróż powinna być kształcąca i pozwalać odkryć nowe wartości. Przygotowania do niej nierzadko są gruntowne. Wyjeżdżamy, wcześniej zapoznając się z historią i atrakcjami danego miejsca.

Wśród trendów zaobserwować można wyraźne tendencje zainteresowania środowiskiem naturalnym. Stopniowo odchodzi się od turystyki masowej na rzecz indywidualnej, charakteryzującej się różnorodnymi, specyficznymi potrzebami, wynikającymi z dążenia do podtrzymywania kondycji fizycznej i psychicznej, uprawiania hobby i przeżywania wrażeń i emocji.

Zmienia się również oferowany produkt turystyczny - obecnie sport, rekreacja, atrakcje kulturalne, historyczne, walory przyrodnicze, chęć powrotu do korzeni stanowią główną motywację do uprawiania turystyki.

Trendy na 2019
1. Technologia i aplikacje


Internet w turystyce wykorzystywany jest zdobycia informacji oraz zakupu produktów i usług turystycznych. Ma pomóc turystom poznać kierunek lub miejsce zakwaterowania jeszcze przed dokonaniem rezerwacji. Podróżujący cenią spersonalizowane podpowiedzi dotyczące kierunków turystycznych i atrakcji, z jakich można skorzystać, do tego celu przydatna jest historia wcześniejszych podróży. Na popularności zyskiwać będą rozwiązania, które w łatwy sposób pozwolą zarezerwować wyjazd.

2. Doświadczenia i emocje ponad rzeczami materialnymi


Przy wyborze kierunku turystycznego coraz większą rolę odgrywa nastawienie na poznanie, przeżycia i emocje. Podróż ma pomóc w zdobyciu nowych doświadczeń i wiedzy, turyści coraz bardziej zwracają uwagę, gdzie śpią i jedzą, czy jakie atrakcje wybierają. Doświadczanie będzie zyskiwać na znaczeniu, bo pozwala uciec od codzienności.

3. Jakość ponad cenę


Starzenie się społeczeństwa powoduje, że większe znaczenie w turystyce będzie miała grupa zasobnych konsumentów ze starszego pokolenia. Jest ona wymagająca i domaga się wysokiej jakości obsługi oraz atrakcyjnych usług. Także inne grupy konsumentów zmieniają swoje przyzwyczajenia i nawyki.

4. Bezpieczeństwo


Obawy o bezpieczeństwo prowadzą do wybierania kierunków leżących bliżej, łatwiej dostępnych. Turystyka krajowa z roku na rok zyskuje coraz bardziej na popularności, związane jest to również z kolejnym trendem.

5. Powrót do miejsc z dzieciństwa


Turyści marzą, by odwiedzić miejsca, w których znów poczują się jak dzieci. Miejsca, gdzie spędzali wakacje z rodzicami. W największym stopniu dotyczy to osób z pokolenia milenium i Z.

6. Polecenia i rekomendacje


Nie tylko polecenia od rodziny czy znajomych, ale też miejsca znane z filmów jak np. Kazimierz Dolny („W rytmie serca”), Sandomierz („Ojciec Mateusz”), Bieszczady („Wataha”), czy polecane przez znanych blogerów lub youtuberów cieszą się coraz większą popularnością wśród podróżujących.

7. Oryginalność


Z każdym rokiem na popularności zyskują niestandardowe obiekty noclegowe, turyści coraz bardziej cenią dodatkowe aspekty poza łóżkiem. Spanie w namiotach tipi, wozach, na drzewach czy w zamku lub kopalni, to marzenie niejednego turysty.

fot. geralt (pixabay.com CC0)

9 trendów turystycznych na 2019 rok

Przy wyborze kierunku turystycznego coraz większą rolę odgrywać będą przeżycia i emocje


8. Eco i ochrona środowiska


Turyści coraz bardziej przywiązują wagę do ochrony środowiska, pomóc może między innymi zrezygnowanie z jednorazowych opakowań czy produktów w małych opakowaniach. Rośnie również znaczenie ekologii w turystyce, co ma odzwierciedlenie większym zainteresowaniem turystyką na terenach wiejskich i leśnych.

9. Krócej, ale częściej


Turyści chcą wyjeżdżać więcej, dotyczy to głównie weekendów. Segment krótkich podróży, gwarantujących wiele przeżyć, dopasowanych do potrzeb klientów, na pewno będzie zyskiwać na popularności.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: branża turystyczna, turystyka, trendy, rok 2019

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: