eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wzrośnie sprzedaż online

Wzrośnie sprzedaż online

2006-05-25 08:49

W tym roku spodziewany jest wzrost obrotów online o 20 proc. do 211 miliardów dolarów. Największy wzrost będzie dotyczył artykułów dla zwierząt i kosmetyków - wynika z raportu opublikowanego przez Forrester Research i Shop.org.

Przeczytaj także: Zaległości e-handlu przekroczyły 400 mln zł

Według corocznego badania dotyczącego sprzedaży w sieci (State of Retailing Online) przeprowadzonego przez Forrester Research i Shop.org, sprzedaż przez Internet więcej niż podwoiła się w ciągu trzech lat poprzedzających rok 2006, ponieważ wielu sprzedawców oferuje stałe ceny na swoich stronach internetowych i w swoich tradycyjnych sklepach oraz korzysta z kart podarunkowych (gift cards) i programów lojalnościowych, żeby zwiększyć sprzedaż.

Wyłączając podróże, w 2006 roku przewiduje się wzrost obrotów o 22 proc. do 138 miliardów dolarów.

„Działalność online jest kluczowym czynnikiem rozwoju dla sprzedaży detalicznej” – powiedział dyrektor wykonawczy Shop.org - Scott Silverman – „Poprowadzi całą sprzedaż”.

Sprzęt komputerowy i oprogramowanie, samochody oraz ubrania, dodatki i obuwie to kategorie najbardziej (poza podróżami) napędzające wzrost, z przewidywanymi obrotami odpowiednio – 16,8 miliarda dolarów; 15,9 miliarda i 13,8 miliarda dolarów.

Ale sprzedaż artykułów dla zwierząt, kosmetyków i perfum będzie rosła szybciej niż innych kategorii – raport podał, że wskaźnik wzrostu przekroczy 30 proc.

„W ubiegłym roku obroty w sieci wzrosły o 25 proc. osiągając wartość 176,4 miliarda dolarów, z 28 proc. wzrostem zakupów w sieci, wyłączając podróże. Całkowite obroty w 2004 i 2003 roku osiągnęły odpowiednio 141,4 miliarda dolarów i 114,1 miliarda dolarów” – powiedział Silverman. „Myślę, że nadal czekamy na kolejnych kilka lat 20 proc. wzrostu rocznie” – powiedział, dodając, że „wzrost bliższy 30 proc. nie jest prawdopodobnie możliwy do utrzymania”.

Narodowa Federacja Detalistów (National Retail Federation) oszacowała, że obroty przemysłu detalicznego, z wyłączeniem samochodów, stacji gazowych i restauracji, wzrośnie o 4,7 proc. w roku 2006.

Karty podarunkowe oferowane przez blisko połowę sprzedawców działających w sieci i programy lojalnościowe oferowane przez jedną trzecią tych sprzedawców, pomogły zwiększyć sprzedaż – wykazało badanie. Dodatkowo, większa integracja między tradycyjnymi sklepami sprzedawców i ich stronami internetowymi, złagodziła cenowe zamieszanie i zwiększyła lojalność, stwierdził Silverman.

oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: