eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Konflikt pokoleń

Konflikt pokoleń

2006-05-11 00:02

Przeczytaj także: Konsumenci chcą kontrolować technologie cyfrowe


Monitorowanie użycia urządzeń cyfrowych było wyzwaniem dla ankietowanych rodziców, którzy przyznali, że ich dzieci wiedzą więcej na temat Internetu niż oni. Około połowy gospodarstw domowych z dostępem do Internetu nie ma oprogramowania ograniczającego dzieciom dostęp do pewnych stron internetowych. Ponad 70 proc. dzieci w wieku 12-15 lat korzysta z Internetu w domu bez nadzoru.

Siedmiu na dziesięciu rodziców posiadających telewizję kablową lub satelitarną nie ustanowiło żadnej kontroli ograniczającej dzieciom dostęp do niej.

Badanie wskazało na podziały regionalne. Dzieci w Walii i Północnej Irlandii rzadziej posiadają odtwarzacz MP3, tworzą własne strony internetowe lub korzystają z komunikatora niż dzieci angielskie.

Większość dzieci powiedziało, że wierzą w informacje dostarczane przez serwisy internetowe, choć dzieci z mniejszościowych grup etnicznych, które brały udział w badaniu, były bardziej sceptyczne.

Ministrowie wykorzystają dane do zaproponowania zmian w narodowym programie nauczania. Więcej uwagi zostanie poświęcone nauczaniu odpowiedzialnego korzystania z Internetu. Minister Jowell chce żeby dzieci zrozumiały metody wykorzystywane do sprzedaży produktów i przekazy zawarte w programach telewizyjnych.

Tim Suter z Ofcom powiedział: "Raport daje wgląd w pokolenie, którego doświadczenia medialne są wyraźnie inne niż ich rodziców".

Prowadzą dziewczyny

Nastoletnie dziewczęta częściej niż chłopcy korzystają z cyfrowych usług telefonicznych i usług internetowych i współdziałają z programami telewizyjnymi i radiowymi.

Dziewczęta znacząco częściej niż chłopcy wykorzystują Internet do prac szkolnych. Chłopcy częściej korzystają z Internetu, żeby mieć dostęp do newsów sportowych.

Dziewczęta w wieku od 12 do 15 lat częściej korzystają z Internetu do wysyłania e-maili, do korzystania z komunikatorów, stron z programem telewizyjnym i dostępu do newsów na temat znanych osób.

Posiadanie odtwarzacza MP3 jest znacząco bardziej powszechne dla dzieci w Anglii i Szkocji (odpowiednio 19 i 15 proc.) niż dla dzieci w Walii i Północnej Irlandii (9 i 8 proc.).

40 proc. 12-15-latków twierdzi, że byli uczeni o telewizji w szkole. 75 proc. dowiedziało się w szkole o Internecie. Znacząca mniejszość dzieci korzysta z cyfrowych mediów (Internet, sieć, odtwarzacze MP3) na własną rękę.

poprzednia  

1 2

oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: