eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Pięć błędów marketingu internetowego

Pięć błędów marketingu internetowego

2006-04-26 00:04

Przeczytaj także: Reklama tradycyjna a marketing internetowy


Pamiętaj, że Twoi klienci chcą odbyć z Tobą inteligentną rozmowę, podczas której wymienisz informacje, odkryjesz ich potrzeby i zaproponujesz rozwiązania. Jeśli animacja we Flashu pomoże Ci zrealizować ten cel, to dobrze. W przeciwnym razie skoncentruj się na rozwiązywaniu problemów Twoich klientów i zostaw w spokoju fantazyjne grafiki.

Błąd 3 - Ignorowanie pomiaru
Jedną z najbardziej zdumiewających korzyści strony internetowej jest to, jak pozwala Ci ona mierzyć efekty. Korzystając z tradycyjnej reklamy telewizyjnej, nie masz pojęcia jak wiele osób w rzeczywistości kupuje Twój produkt, po tym jak obejrzeli reklamę. Umieść adres strony internetowej na końcu reklamy telewizyjnej i nagle okaże się, że możesz dokładnie zmierzyć, ile osób podjęło konkretne działania zakupowe po obejrzeniu jej. To rewolucyjne sprawy. Niestety zaledwie kilka firm stale mierzy i udoskonala swoje kampanie marketingowe.

Możesz zacząć od nauczenia się jak korzystać z jednego ze standardowych pakietów do analizowania sieci, takich jak WebTrends, Urchin czy Webalizer. Te narzędzia mogą dostarczyć wiele informacji dotyczących osiągnięć Twojej strony. Generalnie rzecz biorąc, unikalne wizyty i oglądalność strony przedstawiają najbardziej dokładną miarę sukcesu kampanii.

Błąd 4 - Ignorowanie zwrotu z inwestycji
Jeśli chodzi o marketing internetowy, ludzie mają zwyczaj ignorowania najbardziej oczywistego z wszystkich pytania: czy osiągnąłem przyzwoity zwrot z inwestycji w tej konkretnej kampanii?

Nie można ich zawsze winić, ponieważ ich własny projektant strony, serwer strony internetowej, a nawet ich webmaster mówią im, że jest niemożliwe, żeby zmierzyć zwroty. Ale ci ludzie zwyczajnie nie wiedzą o czym mówią.

Prawda jest taka, że w rzeczywistości możesz zredukować wydatki na marketing i jednocześnie zwiększyć sprzedaż, mierząc efekty i dostosowując do nich dalsze działania. Pamiętaj, że celem nie jest generowanie większego ruchu. Końcowym celem jest wzrost Twojego biznesu.

Błąd 5 - Zakładanie, że meta tagi mogą pomóc w optymalizacji silnika wyszukiwarki
Trzeba przyznać, że to jest mniejszy błąd, niż ten omawiany wcześniej, ale równie ważny. Zbyt wielu doradców przekonuje firmy, że mogą osiągnąć nirvanę wyszukiwania przez prostą zmianę meta tagów.

Prawdą jest, że powinieneś obejrzeć kod, tagi tytułowe i strukturę strony razem, żeby mieć prawdziwy wpływ na wyniki wyszukiwania. Weź kod. Dobrze napisany kod HTML to przynajmniej połowa sukcesu, ponieważ sprytny HTML jest z większą łatwością znajdowany przez silniki wyszukiwarek. Czysty HTML umieszcza także zawartość Twojej strony na początku kodu, co zdecydowanie podnosi jej znaczenie. I czysty kod HTML minimalizuje szansę, że będziesz miał coś na Twojej stronie, co zatrzyma silnik wyszukiwarki lub zostaniesz zakazany jak podejrzany, pozbawiony skrupułów marketer.

Jest łatwo uniknąć tych pięciu błędów, jeśli masz całościowe podejście do marketingu internetowego. Spróbuj postrzegać wszystko - projekt strony, strukturę strony, reklamę, zakup środków przekazu - jako połączone ze sobą. Najlepsze jest to, że nie musisz ryzykować rocznego budżetu reklamowego, żeby być silniejszym. Dzięki naturalnemu wpływowi Internetu, możesz dokonać małych zmian i zdobyć duże nagrody.

poprzednia  

1 2

oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: