eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Co czeka polski rynek e-commerce?

Co czeka polski rynek e-commerce?

2017-01-14 00:50

Co czeka polski rynek e-commerce?

Co czeka polski rynek e-commerce? © Andrey Popov - Fotolia.com

Początek roku nieodłącznie kojarzy się z podsumowaniami i planowaniem działań na najbliższe miesiące. Na uwagę zasługuje także polski rynek e-commerce, który od kilku lat intensywnie się rozwija. Oto główne zmiany, jakie miały miejsce w mijającym roku oraz trendy na kolejne miesiące.

Przeczytaj także: 10 najważniejszych trendów w e-commerce. Co przyniesie rok 2017?

Wejście Amazona na rynek polski nie pozostanie bez odzewu


Jednym z ważniejszych wydarzeń dla branży e-commerce jest powstanie polskiej wersji językowej sklepu Amazon. Gigant rynku e-commerce coraz bardziej otwiera się na polskich konsumentów i sprzedawców internetowych. Od października ubiegłego roku klienci i e-sprzedawcy mogą korzystać z możliwości wyboru języka polskiego na niemieckiej platformie Amazon. Ułatwieniem dla kupujących online jest także polskojęzyczny dział obsługi klienta, z którym można się skontaktować drogą telefoniczną lub mailową. Dodatkowo, w przypadku zamówień produktów dostępnych w polskich centrach logistycznych firmy, można oczekiwać dostawy już następnego dnia. Nikogo nie trzeba przekonywać o znaczącej roli Amazona na światowym rynku e-commerce. Polska wersja serwisu jest dużym wydarzeniem i przyszły rok pozwoli ocenić, jak duży wpływ miała ona na e-handel w kraju.

Content marketing zyskuje na znaczeniu


Jednym z trendów, który odegrał istotną rolę w mijającym roku jest content marketing. Obecnie nie wystarczy już tradycyjne wysyłanie e-maili marketingowych z ofertą sklepu. Tego rodzaju newsletterów jest już zdecydowanie zbyt dużo i konsumenci niechętnie zapoznają się z ich treścią. Zamiast tego, trzeba udowodnić użytkownikom wartość swojej marki, historię, jaka za nią stoi oraz wartości, którymi się kierują, a także zaprezentować nowe trendy lub zainspirować konsumentów. Tylko w ten sposób mogą przekonać kupujących online do zakupów w swoim sklepie.

fot. Andrey Popov - Fotolia.com

Co czeka polski rynek e-commerce?

Jednym z ważniejszych wydarzeń dla branży e-commerce jest powstanie polskiej wersji językowej sklepu Amazon.


Niestety, wciąż zbyt mało jest sklepów internetowych, które przykładają wagę do newsletterów wysyłanych do klientów. Najczęściej są one wysyłane masowo, bez właściwej personalizacji i żadnych wyróżników. Większość spośród wysłanych e-maili nigdy nie zostanie otwarta i gubi się w przepełnionych skrzynkach odbiorczych konsumentów. E-sprzedawcy zapominają także, jak ważna jest personalizacja i wysyłka właściwej oferty we właściwym czasie.

Media społecznościowe pomagają w sprzedaży


Już od dłuższego czasu zarówno w Polsce, jak i na świecie możemy zaobserwować wzrost znaczenia mediów społecznościowych dla branży e-commerce. Coraz więcej sklepów internetowych ma swoje profile w serwisach społecznościowych takich jak Facebook czy Pinterest. Media społecznościowe dodają także funkcjonalności mające pozytywny wpływ na sprzedaż. Facebook już jakiś czas temu wprowadził przycisk „Kup teraz”. W 2016 roku ukłon w stronę e-sprzedawców uczynił serwis społecznościowy Pinterest. W USA dostępne są już tak zwane pinezki zakupowe. Na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie funkcja będzie dostępna w innych krajach, ale na pewno w bliższej lub dalszej perspektywie pojawi się ona także na rynku polskim.

Logistyka na wagę złota


Najnowsze badania, które przeprowadziliśmy w kwietniu bieżącego roku wraz z TNS Polska wskazują, że najczęstszym problemem, z jakim zetknęli się kupujący online są zbyt wysokie koszty przesyłki. Taką odpowiedź wskazało 21% ankietowanych. Drugą najczęściej wskazywaną odpowiedzią było niedotrzymanie terminów dostawy przez sklep internetowy. 16% respondentów stwierdziło, że przesyłka dotarła do nich po uzgodnionym terminie. W 2017 roku coraz więcej e-sklepów będzie przykładać większą wagę do logistyki. Oczekiwania kupujących online i aktywnie działająca konkurencja sprawiają, że przedsiębiorcy będą pracować nad usprawnieniem procesu dostawy i wdrażaniem nowych rozwiązań. Z pewnością coraz więcej e-sklepów zdecyduje się na realizację dostawy tego samego dnia.

Anna Rak, Country Manager w Polsce

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: