eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Internauci o Walentynkach

Internauci o Walentynkach

2006-02-13 14:10

Przeczytaj także: Polskie kobiety a Walentynki


Podobnie jak przed rokiem, kobiety (62 proc.) okazały się większymi romantyczkami i to one częściej niż mężczyźni (55 proc.) zamierzają obchodzić Walentynki. Panie częściej niż panowie deklarują kupno upominku dla bliskiej osoby (odpowiednio 46 proc. i 39 proc.), natomiast panowie zdecydowanie częściej obdarują swoje wybranki kwiatami (odpowiednio 40 proc. i 3 proc.). Płeć różnicuje nie tylko sposób obchodzenia dnia zakochanych, ale również wysokość przeznaczonych na ten cel środków finansowych. Największa grupa internautek (46 proc.) zamierza poświęcić na walentynkowe prezenty od 20 do 50 PLN. Jeżeli zaś internauci zdecydują się na kupno upominku, to w większości przypadków (31 proc.) będzie on wart od 100 do 200 PLN. W porównaniu z ubiegłym rokiem spadł odsetek osób planujących wydatki poniżej 100 PLN (z 77 proc. do 71 proc.), wzrósł zaś tych, którzy planują przeznaczyć na walentynkowe zakupy między 100 a 200 PLN (z 10 do 18 proc.). Wyniki te mogą wskazywać na nieco większą wagę, jaką ankietowani przykładają do prezentów ofiarowanych 14 lutego.

Jakich prezentów mogą spodziewać się zakochani?

Wyniki badania pokazują, że najbardziej popularnymi upominkami podczas tegorocznych Walentynek będą maskotki (32 proc.), słodycze (23 proc.) oraz perfumy (otrzyma je co 5 obdarowywana osoba). Chociaż do 14 lutego nie pozostało już wiele czasu, ponad 20 procent internautów nie zdecydowało jeszcze, co podarować najbliższej osobie. Prawdopodobnie podjęcie decyzji o wyborze prezentu ułatwią liczne promocje i oferty przygotowane przez handlowców specjalnie na tą okazję. Kupno prezentu wymaga często sprawdzenia upominku i porady sprzedawcy. Być może dlatego internauci zdecydowanie częściej zrobią walentynkowe zakupy w sklepach tradycyjnych niż internetowych. Warto jednak podkreślić, że w porównaniu z ubiegłym rokiem liczba internautów zainteresowanych zakupami za pośrednictwem internetu nieznacznie wzrosła.

fot. mat. prasowe

Planowane zakupy prezentów

Planowane zakupy prezentów



O badaniu
Celem badania było poznanie opinii internautów na temat Walentynek oraz zwyczajów związanych z obchodzeniem tego święta. Zebrane informacje porównano z wynikami analogicznego badania przeprowadzonego w 2005 roku. Badanie zostało przeprowadzone w dniach 2-6 lutego na witrynach korzystających z bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. W ramach badania zebrano 1 959 kwestionariuszy wypełnionych do końca przez osoby powyżej 15 roku życia. Ankietę wyświetlano losowo wybranym użytkownikom, a następnie spośród tak wypełnionych ankiet w sposób kwotowy wybrano próbę odpowiadającą strukturze internautów w Polsce w oparciu o dane z badania Interbus TNS OBOP za grudzień 2005.


poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Telewizja olimpijska

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: