eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Walentynki: ile kosztuje miłość?

Walentynki: ile kosztuje miłość?

2015-02-14 00:55

Walentynki: ile kosztuje miłość?

A może pierścionek na Walentynki? © Lsantilli - Fotolia.com

Chociaż Walentynki ciągle mają znaczne grono swoich zagorzałych przeciwników, to większość Polaków przyznaje, że polubiło to święto na tyle, żeby przygotować z jego okazji upominek na ukochanej osoby. Groupon postanowił sprawdzić, na co i ile pieniędzy wydajemy w związku z 14 dniem lutego i jak pod tym względem wypadamy na tle innych Europejczyków.

Przeczytaj także: Prezent na Walentynki droższy niż rok temu

Dla większości Polaków, którzy do tej tradycji nie podchodzą z wrogością, Walentynki to świetna okazja do rozpieszczania ukochanej osoby. A ile kosztuje to rozpieszczanie? Analiza przeprowadzona przez Groupon wskazuje, że więcej niż co piąty Polak wyda od 100 do 149 PLN. 11 procent nie zamierza w ogóle sięgać do kieszeni, a jedynie 1 procent wykaże się niezwykłą hojnością i wyda ponad 1000 PLN.

Jak Polacy wypadają na tle innych mieszkańców Europy?


Badanie pokazuje również, że dorównujemy poziomem walentynkowych wydatków takim państwom jak Włochy czy Hiszpania. Respondenci z tych krajów najczęściej zaznaczali odpowiedź, że przeznaczą na Walentynki 25-49 EUR (105-205 PLN). Ankietowani, którzy wydadzą najwięcej w święto zakochanych to mieszkańcy Belgii i Francji. 20% Belgów wyda w dniu Świętego Walentego aż 100-149 EUR (417-620 PLN) , z kolei Francuzi 50-74 EUR (210-315 PLN). Oszczędnym narodem okazali się obywatele Wielkiej Brytanii. Aż 26% ankietowanych Brytyjczyków przeznaczy na upominek zaledwie 10-24 GBP (55-134 PLN) natomiast 25% respondentów kwotę pomiędzy 25-49GBP (135 a 275 PLN) .

Z przeprowadzonych badań wynika, że dla znacznej części ankietowanych z Niemiec i Austrii, Walentynki nie wiążą się jakimikolwiek kosztami. Kolejno 15% i 14% mieszkańców tych niemieckojęzycznych państw deklaruje, że na plany z okazji święta zakochanych nie przeznaczy żadnej kwoty pieniędzy.

fot. Lsantilli - Fotolia.com

A może pierścionek na Walentynki?

Jedynie 1% badanych oznajmiło, że 14 lutego zamierza się oświadczyć. Najwięcej polskich respondentów (41%) zdecyduje się na kupno symbolicznego prezentu.


Na co Polacy najchętniej wydadzą pieniądze w Walentynki?


Wśród ankietowanych znalazło się grono osób, dla których głównym wydatkiem Walentynkowym będzie pierścionek zaręczynowy. Należą jednak oni do mniejszości, jedynie 1% oznajmiło, że 14 lutego zamierza się oświadczyć. Najwięcej Polskich respondentów (41%) zdecyduje się na kupno symbolicznego prezentu. W Hiszpanii (45%) i Belgii (43%) większość respondentów spędzi ten wieczór na romantycznej kolacji. Co ciekawe jedynie 4% ankietowanych z Włoch zdecyduje się na wyjście do restauracji. Większość mieszkańców tego kraju woli przygotować uroczysty posiłek w domu (43%).

Kto powinien sięgnąć po portfel?


Odwiecznym problemem w związku jest pytanie, kto powinien płacić na randce. W Polsce bezkonkurencyjnie króluje pogląd, że to mężczyzna powinien zapłacić rachunek (62%). Co więcej, wydawałoby się, że to właśnie z kobiecego punktu widzenia odpowiedź na to pytanie jest dość oczywista. Jednak badanie pokazuje, że to ankietowani płci męskiej bardziej poczuli się w obowiązku opłacenia rachunku na randce. Opowiedziało się za tym prawie 78% mężczyzn i 55,5% kobiet. Wśród innych państw biorących udział w ankiecie poza przekonaniem, że płacenie należy do męskich obowiązków, wielu respondentów uważa, że jednak płatności powinno się dokonywać na zmianę. Pomimo tego, że wśród Polaków była to druga najczęściej wybierana odpowiedź (28%), to jednak jest to dużo mniej popularny pogląd niż w Hiszpanii, Holandii czy Niemczech, gdzie uważa tak niespełna połowa respondentów.

Niespodzianki bez okazji


Poza Walentynkami, rocznicami i specjalnymi okazjami zdarza nam się wydawać pieniądze na małe niespodzianki bez konkretnego powodu. Większość Polaków zdobywa się na taki gest parę razy w roku (42%). Wynik ten jest zbliżony do kilku innych ankietowanych krajów: Francja (47%), Hiszpania (36%), Belgia (44%). Skrajne przypadki, takie jak całkowity brak miłych upominków poza okazjami lub prezenty dawane aż raz w tygodniu, zaznaczyło w odpowiedziach po 5% respondentów. Interesujący jest fakt, że Włosi najbardziej oszczędnie podchodzą do spontanicznych niespodzianek – aż 12% respondentów w ogóle nie kupuje prezentów bez okazji swoim partnerom czy partnerkom.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: