eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Programy lojalnościowe: zainteresowany co 5 Polak

Programy lojalnościowe: zainteresowany co 5 Polak

2015-11-18 11:46

Programy lojalnościowe: zainteresowany co 5 Polak

Co piąty Polak bierze udział w programach lojalnościowych © Luis Echeverri Urrea - Fotolia.com

Czy Polacy chętnie korzystają z programów lojalnościowych? Odpowiedź na to pytanie próbowali znaleźć autorzy branżowego raportu opracowanego na zlecenie Groupe SEB Polska. Przeprowadzona analiza dowiodła, że w programach lojalnościowych i motywacyjnych bierze udział 20 procent Polaków, a najchętniej widzianymi przez tę grupę prezentami są sprzęty AGD.

Przeczytaj także: Programy lojalnościowe: jeden to za mało

Programy lojalnościowe i motywacyjne to jeden ze sposobów na budowanie i podtrzymywanie pozytywnych relacji na linii firma-klient lub konsument oraz firma-pracownik. Czy często z nich korzystamy? Dane, które płyną z branżowego raportu "Polacy w programach lojalnościowych" dowodzą, że bierze w nich udział co piąty Polak, przy czym raczej są to kobiety (23%) niż mężczyźni (18%). Najczęściej sięgają po nie osoby w wieku 25-39 lat (28%), a najrzadziej konsumenci po 59. roku życia (10%).

Wśród tych, którzy zdecydowali się na lojalność, ponad połowa (52%) uczestniczy tylko w jednym programie. 42% respondentów deklaruje zaangażowanie w od dwóch do pięciu programów.

Czy jesteśmy zadowoleni z otrzymywanych upominków? To zależy. Co dziesiąty ankietowany przyznaje, że zdarzyło mu się otrzymać zupełnie rozczarowujący upominek o niskiej wartości lub słabej jakości. Jednak zdecydowana większość Polaków (58%) dostała prezenty, które pozostawały w zgodzie z ich oczekiwaniami. Podkreślenia wymaga, że ponad jedna czwarta badanych (28%) utrzymuje, iż nigdy nie została nagrodzona.
To pokazuje, że duża część z nas korzysta z programów lojalnościowych i motywacyjnych mało aktywnie, ponieważ ich zasady mogą być zbyt skomplikowane lub nagrody są mało atrakcyjne – mówi Katarzyna Ozimek, Key Account Manager B2B z Groupe SEB Polska. Niestety nie każdy program jest dobrze dopasowany do potrzeb odbiorców. To sprawia, że chęć aktywnego uczestniczenia w nim gwałtownie spada, a program przestaje pełnić wymaganą funkcję. Kluczowe jest, aby odbiorcy programu byli nagradzani za swoją systematyczność i lojalność nagrodą lub benefitami, na których im naprawdę zależy, a sam program powinien być tak skonstruowany, aby był dla nich osiągalne – dodaje.

fot. Luis Echeverri Urrea - Fotolia.com

Co piąty Polak bierze udział w programach lojalnościowych

29% z nas za najatrakcyjniejsze upominki uznaje sprzęt AGD.


Jakich nagród oczekują więc Polacy? 29% z nas za najatrakcyjniejsze upominki uznaje sprzęt AGD. Sprzęt elektroniczny to wymarzona nagroda w programie lojalnościowym lub motywacyjnym dla co czwartego Polaka. Jest to również ulubiona kategoria mężczyzn. Kobiety zaś najczęściej wskazują sprzęt AGD. Bilety turystyczne lub pobyt w hotelu to nagrody, które ucieszą 15% Polaków. Niewiele mniej, bo 13% badanych najchętniej chciałoby wygrać długoterminową zniżkę na produkty lub usługi danego sklepu. Niewielką popularnością cieszą się gadżety z logotypem firmy, ceni je zaledwie 4% Polaków.

Informacja o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez PBS na zlecenie Groupe SEB Polska w dniach 8-10 sierpnia 2014 r. metodą wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo (CAPI) na ogólnopolskiej próbie 1000 Polaków w wieku 15 lat i więcej.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: