eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Rosną wydatki w e-commerce

Rosną wydatki w e-commerce

2015-09-29 09:50

Rosną wydatki w e-commerce

Rosną wydatki w e-commerce © graja - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Polacy pokochali zakupy internetowe i są gotowi przeznaczać na nie coraz więcej pieniędzy. Zamiar zwiększenia wydatków w e-sklepach formułuje 25% respondentów badania zrealizowanego przez Gemius. Częściej są to mężczyźni i osoby w wieku 35–49 lat.

Przeczytaj także: Jeśli zakupy w sieci, to zdecydowanie na laptopie

Jak wynika z najświeższego raportu przygotowanego dla Izby Gospodarki Elektronicznej przez Gemius, w nadchodzącym roku ponad 1/4 internautów zamierza powiększyć budżety przeznaczone na zakupy w sklepach internetowych. Redukcję wydatków planuje zaledwie co 25 kupujący, a niemal połowa prognozuje, że kwoty, jakie pozostawi w nadchodzącym roku w sklepach internetowych, pozostaną na poziomie zbliżonym tegorocznego.

Jeśli obecne deklaracje konsumentów porównać z zeszłorocznymi, to okazuje się, że sytuacja wygląda bardzo podobnie. Odsetek osób planujących powiększenie wydatków na zakupy w sieci jest niemal identyczny jak przed rokiem. Istotne jest jednak to, że znacznie skurczyło się grono tych, którzy planują ich zmniejszenie. Pozwala to przypuszczać, że rynek e-commerce dalej będzie dynamicznie rósł, tym bardziej że konsumenci postrzegają zakupy online jako wygodne, dające im większe możliwości wyboru i porównania produktów oraz atrakcyjne cenowo – komentuje Krzysztof Majkowski, ekspert z firmy Gemius.

Polski e-commerce rośnie w siłę, a przedstawione w raporcie dane wyraźnie potwierdzają, że kupowanie w sieci staje się ulubioną formą zakupów polskich internautów.
Na zwiększenie wydatków decyduje się coraz więcej polskich e-konsumentów, którzy dostrzegają i doceniają korzyści zakupów w sieci. Można zatem oczekiwać, że w kolejnym roku zachowany zostanie dwucyfrowy poziom dynamiki wzrostu dla naszej branży – tłumaczy Patrycja Sass–Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.

Więcej mężczyzn niż kobiet planuje zwiększyć e-wydatki


W porównaniu do kobiet mężczyźni nieco częściej deklarowali zwiększenie wydatków na produkty i usługi kupowane w sieci (28 proc. vs 26 proc.). Do zaplanowania wyższej kwoty w budżecie na e-zakupy przyznaje się najwięcej internautów w wieku 35–49 lat (30 proc.), osób z wykształceniem średnim (29 proc.) i osób, które oceniają sytuację gospodarstwa domowego jako dobrą pod względem finansowym (32 proc.).

fot. mat. prasowe

Ile Polacy planują wydać na e-zakupy w przyszłym roku?

Niemal połowa ankietowanych przyznaje, że wydatki pozostawi na obecnym poziomie.


Miesięczne wydatki polskiego e-konsumenta


A jakie kwoty polski internauta przeznacza na zakupy w e-sklepach? Na przykład w ciągu miesiąca na obuwie wydaje średnio 82,5 zł, na odzież, akcesoria i dodatki średnio 75 zł, a na książki, płyty i filmy średnio 42 zł.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: