eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Samochody dostawcze XI 2005

Samochody dostawcze XI 2005

2005-12-12 10:20

W listopadzie sprzedano 3 tysiące 343 nowe samochody dostawcze. To najwyższy rezultat miesięczny od początku roku - podaje w comiesięcznym raporcie Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. W przeciwieństwie do segmentu samochodów osobowych, rynku aut dostawczych nie dotknęło gwałtowne załamanie poziomu sprzedaży nowych samochodów.

Przeczytaj także: Samochody dostawcze X 2005

W stosunku do października listopadowy wzrost wynosi 3,6 procent. W porównaniu do wyników sprzed roku, tegoroczne wykazują wciąż spadek: sprzedaż miesięczna o 4,2 proc., skumulowana, która wyniosła w ciągu jedenastu miesięcy 31 tysięcy 281 sztuk, jest mniejsza od ubiegłorocznej o 4,4 procent. Spośród osiemnastu obecnych na polskim rynku producentów, ośmiu osiągnęło większe wyniki niż rok wcześniej.

Listę najpopularniejszych marek otwiera Fiat, który od początku roku sprzedał 7.037 aut (o 16,3 proc. mniej niż rok temu). Rezultat listopadowej sprzedaży wyniósł 742 auta, o 22,3 procent mniej niż rok wcześniej.

Drugą pozycję zajmuje Volkswagen, który od początku roku znalazł nabywców na 4 tys. 684 auta, czyli na 37,2 proc. maszyn więcej niż rok wcześniej. W listopadzie na zakup pojazdów Volkswagena zdecydowały się 464 osoby, o 18,1 proc. więcej niż przed rokiem.

Na trzecim miejscu znajduje się Ford z wynikiem sumarycznej sprzedaży na poziomie sprzed roku - 3 tys. 221 aut to o 1 sztukę mniej niż w roku ubiegłym (spadek o 0,03 procent). W listopadzie Ford znalazł 301 nabywców na swoje pojazdy, o 19,1 procent mniej niż rok wcześniej.

Czwarta lokata należy do Renault, którego tegoroczna sprzedaż w wysokości 3 tysięcy 141 sztuk jest o 11,9 procent mniejsza od uzyskanej przed rokiem. Sprzedaż listopadowa (382 auta) wykazała spadek o 4 proc.

Piątą pozycję zajmuje Peugeot, który sprzedał od początku roku 2 tys. 366 aut, o 17,8 procent więcej niż rok wcześniej. W listopadzie producent ten uzyskał jeden z najwyższych wskaźników wzrostu miesięcznej sprzedaży w skali rynku ? 330 aut to o 68,4% więcej niż przed rokiem.

Następne miejsce zajmuje Mercedes, którego sprzedaż w okresie od stycznia do końca listopada wyniosła 2.364 auta. W listopadzie Mercedes sprzedał 224 pojazdy. Rezultaty niemieckiej marki spadły w porównaniu do ubiegłego roku - listopadowy o 32,3 proc., łączny o 23,9 procent.

Siódme miejsce należy do Opla, który znalazł od początku roku 2 tys. 153 nabywców na swoje pojazdy, o 6,6 proc. więcej niż przed rokiem, w tym w listopadzie na zakup dostawczych aut Opla zdecydowały się 232 osoby (wzrost o 38,9 proc.).

Dalsze pozycje zajmują kolejno Intrall (1.106 sztuk, spadek o 21,5 procent; w listopadzie 145 sztuk, spadek o 39,8 proc.), Citroen (1.506 aut, spadek o 21,6 proc.; w listopadzie 147 sztuk, spadek o 7 procent) i Kia (1.106 aut, spadek o 21,5 procent; w listopadzie 133 sztuki, 19,8 proc. wzrostu).
Przeczytaj także: Samochody dostawcze VIII 2006 Samochody dostawcze VIII 2006

oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl Polska.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: