eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Samochody dostawcze II 2006

Samochody dostawcze II 2006

2006-03-10 11:03

W lutym 2006 roku sprzedaż nowych samochodów dostawczych w Polsce wyniosła 2 tys. 626 sztuk, co oznacza wzrost o 12,27 procent w stosunku do poprzedniego miesiąca - podaje Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. W porównaniu do analogicznego miesiąca roku ubiegłego wynik lutowy był lepszy o 8,15 proc.

Przeczytaj także: Samochody dostawcze I 2006

Większość producentów samochodów dostawczych wykazała w lutym wzrost sprzedaży od 2,04 procent (Peugeot) do aż 350 procent (Mitsubishi). Wysokie wskaźniki wzrostu były również udziałem takich producentów, jak Nissan, Andoria czy Hyundai.

Liderem tego segmentu rynku pozostaje Fiat z wynikiem tegorocznej sprzedaży sumarycznej w ilości 1 tys. 199 sztuk (wzrost o 13,11 procent w stosunku do zeszłego roku). Drugie miejsce zajął Renault (634 sztuki od początku roku, z czego 360 sztuk w lutym). Wynik skumulowany był o 27,31 procent wyższy niż przed rokiem.

Trzecia lokata należała do Volkswagena, któremu udało się w tym roku sprzedać 597 samochodów dostawczych (o 30 procent mniej niż w analogicznym rok temu).

Ford uplasował się na czwartej pozycji dzięki sprzedaży 433 samochodów dostawczych. Oznacza to wzrost sprzedaży o 8,52 proc.

Piąty w rankingu Citroen uzyskał sprzedaż sumaryczną w ilości 394 sztuk. Szósta lokata przypadła w udziale Mercedesowi (292 sztuk). Siódme miejsce należy do Peugeota (291 sztuk), ósme zajmuje Opel dzięki sprzedaży sumarycznej w ilości 241 sztuk.

Następne miejsce zajmuje Kia (196 sztuk). Czołową dziesiątkę producentów zamyka Intrall (187 sztuk).
Przeczytaj także: Samochody dostawcze VIII 2006 Samochody dostawcze VIII 2006

oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl Polska.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: