Chętniej kupujemy w sieci
2005-11-22 01:03
Przeczytaj także: Stare nawyki czy nowe zwyczaje? Jak robimy zakupy online?
Pięć lat temu detaliści jeszcze ciągle debatowali na temat tego, czy kiedykolwiek zainteresowanie internautów robieniem zakupów online będzie rzeczywiście duże, i czy handel online stanie się opłacalny. Wszystko jednak wskazuje na to, że za następne 5 lat będzie praktycznie niemożliwe znaleźć kogoś powyżej 18-go roku życia, kto nie robiłby zakupów online.Ponad 62% spośród robiących zakupy online, stwierdziło, że Internet jest dla nich pierwszym źródłem informacji na temat ceny i rodzaju poszukiwanego produktu (również umożliwia porównanie z innymi produktami). Zaledwie 10,6% poszukuje takich informacji w gazetach. Okazuje się, że im wyższe dochody, tym częściej Internet służy jako źródło informacji. 59% badanych, z dochodami poniżej 35000$, szuka informacji o produktach i usługach w sieci, podobnie czyni aż 70,6% osób z dochodami gospodarstwa domowego powyżej 75000$.
W związku ze zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia, czterech z pięciu internautów dokonujących zakupów w sieci, spędzi w Internecie sporo czasu na poszukiwaniu prezentów dla swoich najbliższych. Ponad 44% zapowiada przy tym, że będzie używać w tym celu Internetu częściej niż w zeszłym roku.
Warto na koniec wspomnieć o tym, iż nie każde “zakupy” online kończą się dokonaniem zakupu. Ponad 50,3 % użytkowników tylko przegląda oferty sklepów online. Mimo to i tak przeglądanie ofert w Internecie wyrabia decyzję dotyczącą przyszłego zakupu, już w rzeczywistym sklepie.
oprac. : Grażyna Leloch / TEQUILA\DIGITAL
Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
Kobiety na rynku pracy: mniejsze ambicje czy większe bariery?
-
KLM wprowadza taryfę "basic" bez bagażu podręcznego - podróż tylko z małą torbą pod fotel
-
Pokolenie Z w pracy: jak różnią się priorytety i oczekiwania młodych pracowników w Polsce
-
Nie tylko cena. Co naprawdę przyciąga klientów i buduje ich lojalność?