eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyMedia tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2015

Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2015

2015-02-03 11:48

Przeczytaj także: Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2018


Można tu podać przykład niemieckiej platformy społecznościowej, która przekonała się, że może wyrazić wszystkie skomplikowane dane gromadzone na swojej witrynie za pomocą jednego najważniejszego wskaźnika, a mianowicie „dziennej liczby aktywnych użytkowników” (daily active users). Jeżeli ten wskaźnik wzrastał, użytkownicy witryny byli zadowoleni, rekrutacja szła sprawnie, a dochody z reklam również miały szansę rosnąć.

Spodziewamy się również, że właściciele różnych platform będą w większym zakresie współpracować ze sobą, aby zwiększyć swoją atrakcyjność dla konsumentów. Chińska platforma wideo iqiyi.com już teraz korzysta z danych wyszukiwarki Baidu – na ich podstawie podejmowane są decyzje o kierowaniu przedpremierowych filmów reklamowych do określonych odbiorców. Giganci internetowi Youku i Alibaba połączyli siły, żeby połączyć dane o oglądaniu materiałów wideo w Internecie ze sprzedażą internetową. Aby opisane tu mariaże mogły odnieść sukces, muszą opierać się na wskaźnikach, które będą „inteligentne”, dobrze ukierunkowane i zdolne do prognozowania zmian sprzedaży. Wskutek eksploracji i eksperymentów punkt ciężkości przesunie się w tym roku z Big Data w stronę danych „inteligentnych”. Okaże się, że aby głośne ostatnio „Big Data” przełożyć na realne zastosowania, niezbędna będzie ludzka wiedza i doświadczenie – tylko one pozwolą skorzystać z zasobów i infrastruktury Big Data.

4. Płatne reklamy przesuwają platformy mikrowideo w stronę głównego nurtu


Jackie Bartolotta

Platformy mikrowideo oferują interesujące szanse dla inteligentnych rozwiązań w płatnym marketingu, ale sukces odniosą tylko te marki, które poznają te platformy i nauczą się z nich korzystać.

Większość roku 2014 upłynęła markom na próbach znalezienia swojego miejsca na platformach społecznościowych typu mikrowideo, takich jak Vine czy Instagram. Wysiłki te jak dotąd kończyły się pozyskiwaniem tzw. earned media, ponieważ konsumenci doceniali kreatywność, głosując lajkami i dzieląc się tymi treściami z innymi osobami. Obecnie jednak widać pewien trend w kierunku reklam płatnych. W roku 2015 platformy mikrowideo zyskają na znaczeniu jako kanał reklamowy, ale reklamujące się tam marki będą musiały postępować rozważnie, aby uniknąć ataków ze strony konsumentów zirytowanych inwazją w ich przestrzeń osobistą.

Instagram zaczął już testować skuteczność płatnych reklam dla niewielkiej liczby marek, w tym takich jak Taco Bell czy Hollister, a wyniki wstępnych testów okazały się zachęcające. Równocześnie okazało się, że reklamy na tych platformach muszą być bardzo wciągające i zabawne, a użytkownicy tych platform mają wysokie oczekiwania co do poziomu kreatywności oglądanych treści.

Warto pamiętać o różnicach między poszczególnymi platformami. 6-sekundowe filmiki na Vine zapewniają znacznie mniejsze „okienko” na zakomunikowanie przekazu aniżeli 15- sekundowe formaty na Instagramie. W niedawno przeprowadzonym przez nas badaniu zatytułowanym „Od sześciu sekund do sześciu minut” okazało się, że materiały wideo na platformie Vine muszą być proste, autentyczne i mieć wysoki „potencjał wiralowy” (czyli potencjał do stania się reklamą wirusową). Powinny też pasować do pozostałych treści na platformie, a jednocześnie przyciągać uwagę i wzmacniać istniejące już skojarzenia z marką.

15-sekundowe reklamy na Instagramie nie są niczym nowym – taki format jest wykorzystywany w branży i badany od wielu lat. Chodzi raczej o medium jako takie. Koncept reklamowy powinien mieć walor emocjonalny oraz rozrywkowy, a ta nieco dłuższa forma daje dodatkowe możliwości zaprezentowania różnych elementów przekazu marki. Można oczywiście zastosować w tym przypadku skróconą wersję „tradycyjnej” reklamy telewizyjnej, jednak skuteczniejsze będzie stworzenie nowej kreacji, zawierającej klarowny przekaz reklamowy.

poprzednia  

1 ... 3 4 5 ... 7

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: