eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wydatki na reklamę I–IV 2014 r. - sektor finansowy

Wydatki na reklamę I–IV 2014 r. - sektor finansowy

2014-07-17 10:55

Przeczytaj także: Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2014


W tym roku tylko 14 banków przekroczyło próg wydatków na poziomie 10 mln zł (rok wcześniej 16 podmiotów). Eksperci domu mediowego przyznają, że na tym rynku reklamowym widoczna jest silna koncentracja: w tym roku Top 3 graczy skupiło 32% całościowych wydatków (w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, wskaźnik ten wyniósł 26%). Różnica 8 punktów procentowych występuje również przy porównaniu wydatków Top 6 graczy (51% w tym roku vs 43% rok wcześniej).

Czy banki powinny się bać nowych struktur powoływanych przez operatorów komórkowych?


Powoli urzeczywistnia się scenariusz wejścia w fazę poważnej gry tematu BIG DATA. To firmy dysponujące wiedzą na temat konkretnych zachowań konsumentów będą w przyszłości rozdawać karty w marketingu. Przedsmak tych działań mamy w postaci utworzonego na bazie Polkomtela Plus Banku oraz T-Mobile Usługi Mobilne w kooperacji z Alior Sync. Twarzami kampanii reklamowej T-Mobile został Robert Lewandowski z żoną Anną.

Kampania z udziałem znanego małżeństwa sportowców promuje ofertę „500 zł za transfer”. Skierowana jest ona do osób, które przeniosą numer do T-Mobile, wybiorą jedną z ofert i założą T-Mobile konto, dzięki czemu otrzymają łącznie nawet 500zł za „transfer”.

Pozostała część oferty jest identyczna jak wcześniejsza oferta Alior Sync. Około 1/3 klientów T-Mobile i Alior Synca jest wspólnych. Cała baza T-Mobile Usług Bankowych ma powiększyć się w ciągu roku o co najmniej 250 tys. nowych użytkowników. W kolejnych odsłonach nacisk ma zostać położony na programy lojalnościowe w oparciu o geolokalizację. Mają zostać zaprezentowane także usługi dla sektora małych firm i przedsiębiorstw. Według prezesa Alior Banku Wojciecha Sobieraja współpraca T-Mobile i Aliora to pierwszy tej skali projekt mariażu usług telekomunikacyjnych i bankowych nie tylko w kraju, ale też w Europie. Według niego, tradycyjna bankowość detaliczna musi się liczyć z tym, że w ciągu kilku lat straci ok. 20% obecnych przychodów na rzecz bankowości mobilnej.

Działania reklamujące T-Mobile Usługi Bankowe w telewizji, Internecie, w wybranych pociągach Intercity i TLK oraz punktach sprzedaży prowadzone są od 6 maja br. Sama, przeprowadzona w maju telewizyjna kampania reklamowa kosztowała reklamodawcę ponad 14 m zł (cennikowo), a o jej intensywności świadczy ponad 1700 GRP w grupie wszyscy 4+ z zasięgiem 1+ na poziomie 85%.

W tym miejscu warto również wspomnieć o partnerze T-Mobile Alior Banku, który postanowił przeciwstawić się trendowi podwyższania opłat i prowizji. Alior obiecuje, że nie zmieni warunków przez co najmniej pięć lat w ramach Konta Wyższej Jakości.

Gruszek w popiele nie zasypuje również Polkomtel. Na początku marca rozpoczęła się kampania Plus Banku „Najkorzystniejszy kredyt gotówkowy”, z elementami podkreślającymi obecność nowej marki na rynku bankowym. Działania reklamowe prowadzone są w telewizji, radiu oraz Internecie. Kampania promująca kredyt trwa od marca i kosztowała 1,3 mln zł. Radio skoncentrowało 80% wydatków kampanii, co, jak zauważają przedstawiciele domu mediowego, może wydawać się dziwne w przypadku wprowadzenia nowej marki banku.

Orange Polska i mBank podpisały umowę, na mocy której powstanie mobilny bank detaliczny dla użytkowników smartfonów i tabletów. Usługi finansowe świadczone będą pod marką Orange. Start oferty został zaplanowany na drugą połowę 2014 roku. Propozycja skierowana będzie do klientów indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Obejmie płatności mobilne, rachunki bieżące, pożyczki, depozyty oraz karty kredytowe i debetowe. Dzięki nowym, atrakcyjnym pakietom, składającym się z usług finansowych i telekomunikacyjnych, klienci mogą więcej zyskać.

mBank pokazuje, że "m" w jego nazwie oznacza mobilność. W tym kierunku ruszyła kampania wizerunkowa banku, w której mBank podkreśla, że jego klienci mogą łatwo przenieść całą swoją bankowość do telefonu. Gra słów nawiązuje do ikon aplikacji instalowanych na smartfonach i tabletach. Zwraca także uwagę na fakt, że mBank - m.in. dzięki największej liczbie użytkowników mobilnych (ponad 720 tys.) - jest dziś liderem kategorii, zaś litera "m" w nazwie banku rzeczywiście oznacza mobilność.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: