eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wydatki na reklamę I–IV 2014 r. - sektor finansowy

Wydatki na reklamę I–IV 2014 r. - sektor finansowy

2014-07-17 10:55

Przeczytaj także: Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2014


W tym roku mBank kontynuuje swoją "agresywną" strategię. Cezary Stypułkowski, prezes zarządu BRE Banku (obecnie mBank), zapowiedział w ubiegłym roku, że łączny budżet na pełne przygotowanie nowego serwisu transakcyjnego wyniósł 100 mln złotych, a bank ma w planach pozyskanie miliona klientów w ciągu dwóch lat.

Podium zamyka Eurobank z udziałem na poziomie 8% i prawie podwojonym budżetem w stosunku do wyniku z roku poprzedniego. To kolejna instytucja finansowa, która zatrudnia w swojej komunikacji znanego aktora - Piotra Adamczyka. W najnowszym spocie reklamowym Adamczyk przekonuje, że w życiu zawsze warto sprawdzać oferty.

Poza pierwszą trójką pozostaje ING z, podobnym jak rok wcześniej, 7% udziałem w wydatkach, mimo redukcji inwestycji o 3 mln zł. Wiosną ub.r. ING reklamował pożyczkę gotówkową z udziałem Marcina Perchucia, a w lecie prowadził kampanię promującą konto oszczędnościowe z Jackiem Braciakiem, Agatą Kuleszą i Dominiką Kluźniak. Jesienią Łukasz Garlicki i Roma Gąsiorowska reklamowali oferowaną przez bank aplikację mobilną. Ponadto w listopadzie i grudniu trwała kampania udostępnionej przez ING internetowej platformy handlowej dla firm Aleo.

W swojej najnowszej kampanii ING promuje pożyczki gotówkowe, które służą do realizacji planów rozwoju osobistego oraz własnego biznesu. W spotach telewizyjnych aktor Adam Woronowicz, przypadkiem spotyka dobrych znajomych z dawnych lat, wspomina plany i pomysły, które kiedyś ich łączyły. Okazuje się jednak, że jego przyjaciele, w przeciwieństwie do niego, już dawno zrealizowali te plany. "No właśnie, albo realizujemy, albo snujemy. Weź pożyczkę i dopnij swego!” – przekonuje Marek Kondrat, od lat będący twarzą tego banku.

Na kolejnej pozycji znajduje się Idea Bank z inwestycją zwiększoną o 4 mln zł, zapewniającą 6% udział w wydatkach. W nowej reklamie Idea Banku jego klienci, właściciele małych firm, tańczą do piosenki „Happy” Pharella Williamsa. Przeróbki teledysku do tego przeboju są popularne od kilku miesięcy, przygotowali je m.in. mieszkańcy największych polskich miast. Natomiast Idea Bank własną wersję klipu, który w skróconej formie jest teraz wykorzystywany w kampanii, udostępnił na początku marca. Kampania podkreśla, że na lokacie Happy przez trzy miesiące obowiązuje oprocentowanie wynoszące 4,5 proc. Lokatę na kwotę do 10 tys. zł można założyć przez Internet i nie trzeba być posiadaczem konta w tym banku.

O 30% do ponad 31 mln zł wzrosło zaangażowanie banku Millennium w badanym okresie. Ten marketer, znalazł się w ubiegłym roku w pierwszej piątce, z budżetem wynoszącym 85,3 mln zł. Rozpoczęcie emisji kampanii reklamowej bankowości mobilnej Banku Millenium dla klientów indywidualnych nastąpiło 1 marca br. W spotach reklamowych w humorystyczny sposób pokazywane były zalety bankowości mobilnej. Jedną z nich jest stały, niezależny od miejsca i czasu, dostęp do finansów oraz prostota i łatwość korzystania z aplikacji. W odzyskaniu straconych w ub.r. pozycji ma pomóc bankowi nowy produkt Konto 360°, którego kampania ruszyła 9 maja. Bank odświeża również ofertę darmowych rachunków osobistych. Dodatkowo oferuje bezpłatne konto ubezpieczenia assistance – Pakiet Bardzo Pomocny, gwarantujący dostęp do całodobowej pomocy medycznej oraz wsparcia fachowców z różnych dziedzin. To, czy nowy produkt zapewni zdobywanie 20 000 rachunków miesięcznie, okaże się wkrótce.

Na pozycji numer siedem znalazł się bank PKO BP ze zredukowanym o 4 mln zł budżetem i udziałem na poziomie 5%. Cennikowy budżet reklamowy PKO BP wyniósł w ub.r. 120,3 mln zł, czyli o 9,3 mln zł więcej niż rok wcześniej (wzrost o 8,4%). Bank przez cały rok reklamował Szymon Majewski, występując w serii kampanii pod hasłem „Szymon na krańcach świata”, prezentujących m.in. płatności mobilne, kredyt gotówkowy i kredyt dla firm. Bank zaprosił również do współpracy Macieja Kurzajewskiego. Obecnie PKO BP odszedł od wykorzystywania celebrytów w swojej komunikacji.

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: