eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Zakupy online: najwięcej wydajemy na RTV i AGD

Zakupy online: najwięcej wydajemy na RTV i AGD

2014-05-27 12:52

Zakupy online: najwięcej wydajemy na RTV i AGD

Najwięcej wydajemy w sieci na RTV i AGD © Elnur - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Z raportu przygotowanego przez firmę Gemius wynika, że produktami kupowanymi w sieci przez największą grupę konsumentów są odzież, dodatki i akcesoria. Jednak najwięcej pieniędzy e-klienci wydają na sprzęt RTV i AGD. Badania pokazały również, że przy podejmowaniu decyzji o zakupie to mężczyźni są bardziej rozrzutni.

Przeczytaj także: Co 4 internauta robi zakupy spożywcze w Internecie

80% proc. badanych przyznaje, że kupuje w sieci odzież, dodatki i akcesoria. Trochę mniejszy odsetek (77%) decyduje się pozyskiwać tą drogą książki, płyty czy filmy. Sprzęt RTV i AGD kupuje przez Internet 66% ankietowanych. Wśród produktów najrzadziej wskazywanych znalazły się ubezpieczenia (22%), produkty spożywcze (24%) i artykuły dla kolekcjonerów (26%).

fot. mat. prasowe

Produkty kupowane w sieci przez Polaków

Największa liczba polskich konsumentów kupuje w sieci odzież, dodatki i akcesoria, najmniejsza - ubezpieczenia i produkty spożywcze


E-konsumenci wydają najwięcej na dobra trwałe, tj. sprzęt RTV/AGD (590 zł), meble i wystrój wnętrz (301 zł) oraz obuwie (133 zł). Najmniejsze kwoty przeznaczają na produkty farmaceutyczne (49 zł), kosmetyki (50 zł) i multimedia (56 zł).

fot. mat. prasowe

Wydatki Polaków na zakupy w sieci

Polacy największe kwoty pieniędzy przeznaczają na sprzęt RTV i AGD. Na drugim miejscu znalazły się meble i wystrój wnętrz.


Badania pokazują także, że w sieci mężczyźni wydają więcej niż kobiety. Jak podaje Michał Kot, dyrektor ds. badań w Interaktywnym Instytucie Badań Rynkowych (IIBR), panie częściej niż panowie kupują w sieci obuwie, jednak na zakup wydają 112 zł, podczas gdy mężczyźni ponad 160 zł. Inny przykład to biżuteria, którą kupuje 50 proc. kobiet i 29 proc. mężczyzn, ale jednostkowo kobieta wydaje 52 zł, natomiast mężczyzna ponad 160 zł.

fot. mat. prasowe

Wydatki kobiet na zakupy w sieci

Kobiety są w sieci mniej rozrzutne, niż mężczyźni. Jedynie na farmaceutyki oraz odzież i akcesoria wydają nieznacznie więcej pieniędzy.


fot. mat. prasowe

Wydatki mężczyzn na zakupy w sieci

Mężczyźni wydają w sieci większe kwoty pieniędzy, niż kobiety. Przykładowo biżuterię kupuje 29% panów (przy 50% pań), ale wydają na nią 160 zł (panie - 52 zł)


Informacje o badaniu

Celem badania było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Badanie zostało zrealizowane przy pomocy ankiet CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview) na grupie 1500 internautów powyżej 15 roku życia. Dane zebrano między 26 lutego a 7 marca 2014 roku.

Wyniki pochodzą z raportu „E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska”, który już niebawem zostanie opublikowany na stronach:
i

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: