Zakupy online: najwięcej wydajemy na RTV i AGD
2014-05-27 12:52
Najwięcej wydajemy w sieci na RTV i AGD © Elnur - Fotolia.com
Przeczytaj także: Co 4 internauta robi zakupy spożywcze w Internecie
80% proc. badanych przyznaje, że kupuje w sieci odzież, dodatki i akcesoria. Trochę mniejszy odsetek (77%) decyduje się pozyskiwać tą drogą książki, płyty czy filmy. Sprzęt RTV i AGD kupuje przez Internet 66% ankietowanych. Wśród produktów najrzadziej wskazywanych znalazły się ubezpieczenia (22%), produkty spożywcze (24%) i artykuły dla kolekcjonerów (26%).fot. mat. prasowe
Produkty kupowane w sieci przez Polaków
E-konsumenci wydają najwięcej na dobra trwałe, tj. sprzęt RTV/AGD (590 zł), meble i wystrój wnętrz (301 zł) oraz obuwie (133 zł). Najmniejsze kwoty przeznaczają na produkty farmaceutyczne (49 zł), kosmetyki (50 zł) i multimedia (56 zł).
fot. mat. prasowe
Wydatki Polaków na zakupy w sieci
Badania pokazują także, że w sieci mężczyźni wydają więcej niż kobiety. Jak podaje Michał Kot, dyrektor ds. badań w Interaktywnym Instytucie Badań Rynkowych (IIBR), panie częściej niż panowie kupują w sieci obuwie, jednak na zakup wydają 112 zł, podczas gdy mężczyźni ponad 160 zł. Inny przykład to biżuteria, którą kupuje 50 proc. kobiet i 29 proc. mężczyzn, ale jednostkowo kobieta wydaje 52 zł, natomiast mężczyzna ponad 160 zł.
fot. mat. prasowe
Wydatki kobiet na zakupy w sieci
fot. mat. prasowe
Wydatki mężczyzn na zakupy w sieci
Informacje o badaniu
Celem badania było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Badanie zostało zrealizowane przy pomocy ankiet CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview) na grupie 1500 internautów powyżej 15 roku życia. Dane zebrano między 26 lutego a 7 marca 2014 roku.
Wyniki pochodzą z raportu „E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska”, który już niebawem zostanie opublikowany na stronach: i
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane
-
E-commerce powoli hamuje
-
e-Zakupy poza Unią Europejską a podatki. Poradnik dla konsumentów.
-
E-klienci. Wydają, ale wymagają
-
Polacy o handlu internetowym
-
Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy
-
Zakupy online coraz bardziej mobilne. Szczególnie odzieżowe
-
Mobile coraz silniejszym trendem w zakupach online
-
Zachowania konsumentów: zakupy spożywcze w sieci
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)