eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Reklama internetowa VII 2005

Reklama internetowa VII 2005

2005-08-10 00:02

Reklama internetowa VII 2005

© fot. mat. prasowe

Netmonitoring.pl przeprowadził badania rynku reklamy internetowej. Monitoring, który objął 330 serwisów internetowych, przeprowadzono na terenie Polski w lipcu 2005 roku.

Przeczytaj także: Reklama internetowa VI 2005

Zdecydowanie dominującą branżą na rynku reklamy internetowej w lipcu 2005 była branża „Finanse i marketing”. Okazuje się, że 40,15% reklam emitowanych na stronach WWW to reklamy produktów i usług należących do tej branży. Kolejne branże aktywne w miesiącu lipcu to „Rozrywka i Kultura” - 15,4% , i „Telekomunikacja” - 15,4%. W stosunku do czerwca możemy zauważyć mniejszą ilość emisji reklam z branży motoryzacyjnej w lipcu było to 7% ogółu emisji do 12,5% w czerwcu.

fot. mat. prasowe

Wśród największych reklamodawców nie ma istotnych zmian, liderem podobnie jak w czerwcu jest Polska Telefonia Komórkowa Centertel - 5,7% , wyprzedzając firmę sieciową home.pl - 3,6% oraz Telekomunikację Polską - 3,1%. W miesiącu lipcu dało się również zauważyć dużą aktywność Polskich Linii Lotniczych LOT oraz Open Finance.

Dwa pierwsze miejsca na liście najintensywniej reklamowanych produktów zajmują media internetowe oraz handel elektroniczny - reklamy za którymi należy domniemywać nie stoją konkretne przepływy pieniędzy czyli reklama „sieci w sieci”. Blisko 22,5% emitowanych reklam promowało te dwa produkty. Stanowi to wzrost o 4,5% w stosunku do czerwca.
Najczęściej reklamowanymi produktami typowo komercyjnymi były usługi telefoniczne ponad 7%, konta bankowe 4,9% oraz linie lotnicze 3,9%.

oprac. : Stefan Czerniecki / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: