eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Budowanie marki w Internecie: o czym pamiętać?

Budowanie marki w Internecie: o czym pamiętać?

2014-01-29 08:10

Budowanie marki w Internecie: o czym pamiętać?

Jak zaprezentować swoją markę w Internecie jak najlepiej? © Warakorn - Fotolia.com

Jak to zrobić, żeby w Internecie zaprezentować swoją markę jak najlepiej? Pokazać ją w taki sposób, żeby potencjalny klient zobaczył w niej cel swoich poszukiwań.

Przeczytaj także: E-branding: kreowanie marki w Internecie

Nie każdy sklep ma swój internetowy odpowiednik. Czy to dobrze? No cóż, to zależy od możliwości budżetowych jego właścicieli czy branży, w której funkcjonuje. Ważne, żeby przedsiębiorca zdawał sobie sprawę z tego, jakie możliwości otwierają się przed nim, kiedy zdecyduje się na uruchomienie sklepu w Internecie. Jednak żaden biznes nie jest sielanką, więc należałoby zdać sobie sprawę z różnych barier, które będziemy musieli pokonać, gdy zaczniemy działać w internetowej przestrzeni.

Marka w Internecie

Argumentem, który najmocniej przemawia za otwarciem sklepu w Internecie jest to, że coraz więcej użytkowników spodziewa się, że znajdzie swoją ulubioną markę sklepu w Internecie i zakupi produkt, który mu się spodoba. Obecność w Sieci może zatem ułatwić pozyskiwanie nowych klientów. Posiadając dodatkowo profil w serwisie społecznościowym, np. na Facebooku, istnieje szansa bezpośredniej komunikacji klienta z marką. Mając tego świadomość, e-sprzedawca łatwiej będzie kreował rynek odbiorców swoich produktów. Wyobrażenie o marce można z powodzeniem kształtować właśnie w Internecie – pomoże nam w tym obraz czy profesjonalnie skonstruowana oferta handlowa.

Angażuj klienta

Jeśli sklep ma swój odpowiednik w Sieci, jego właściciel może również pomyśleć o tym, by użytkownikom urządzeń mobilnych udostępnić możliwość korzystania ze specjalnych aplikacji. Dzięki temu ma szansę zwiększyć grono swoich potencjalnych klientów, którzy zechcą dokonać zakupu. Ta forma dotarcia do klienta daje większe możliwości, ponieważ angażuje użytkownika w działanie, np. za pomocą technik, które wykorzystuje się w grach komputerowych – tak zwana grywalizacja.

fot. Warakorn - Fotolia.com

Jak zaprezentować swoją markę w Internecie jak najlepiej?

Obecność w Sieci może ułatwić pozyskiwanie nowych klientów. Posiadając dodatkowo profil w serwisie społecznościowym, np. na Facebooku, istnieje szansa bezpośredniej komunikacji klienta z marką.


Zostań ekspertem

Znaczenie ma również branża, którą się zajmujemy. Jeśli jest ona niszowa, wtedy łatwiej wybić się na tle konkurencji. Oczywiście nie zdziałamy wiele, jeśli nie będziemy zabiegać o rozgłos. Najlepiej służą do tego fora internetowe, na których można wejść w interakcję z użytkownikami. Ważne, żeby naszą ofertą odpowiadać na konkretne potrzeby potencjalnych klientów. Dlatego warto np. zakładać nowe wątki, a w w nazwie naszego forumowego profilu wpisać markę, którą reprezentujemy. Można też udzielać się w serwisach branżowych lub informacyjnych. Jeśli mamy ku temu odpowiednie kompetencje, możemy spróbować stać się internetowymi ekspertami w swojej dziedzinie sprzedaży.

O czym pamiętać?

By nasza inicjatywa w tym kierunku nie okazała się kosztownym nieporozumieniem, dobrze wiedzieć, na co zwrócić uwagę. Oto najważniejsze rzeczy, o których trzeba pamiętać, gdy interesujemy się kupnem oprogramowania naszego e-sklepu:
  • niezawodny serwer – transfer danych musi być bezpieczny, dlatego wykupując usługę hostingową musimy mieć gwarancję, że komunikacja na linii e-sklep – klient będzie przebiegała bez zarzutu;
  • wygodny panel administracyjny – można to sprawdzić dzięki wersji demo, którą wykonawca oprogramowania powinien nam udostępnić;
  • gwarancja i pomoc techniczna – sprawdźmy, czy firma może nam zagwarantować pomoc nie tylko na każdym etapie wykonywania zlecenia, ale również po odebraniu e-sklepu;
  • możliwość dostosowania oprogramowania do potrzeb i specyfiki naszej działalności gospodarczej – zastosowanie tylko takich funkcjonalności, które będą nam naprawdę potrzebne do efektywnej sprzedaży.

Urszula Witkowska

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: