... przejawia oznaki lekceważenia (na przykład zajmuje się czymś innym w trakcie rozmowy), unika kontaktu wzrokowego, nieuważnie słucha czy nierzeczowo krytykuje nasze poglądy ... czy nawet zapachem). 5. Każdy wygrywa Prowadząc negocjacje biznesowe lub prywatne rozmowy, podczas których ktoś chce nas do czegoś przekonać, pamiętajmy o modelu perswazji, ...
Wyobraź sobie, że jesteś sprzedawcą w salonie samochodowym. Siedzi przed Tobą klient, pokazujesz mu oferty, kusisz silnikami, osiągami, szeroką gamą kolorystyczną, pozwalasz zasiąść za kierownicą. Klient potakuje, zerkając jednocześnie za okno – po drugiej stronie ulicy stoi salon konkurencji. A tam też nowe modele, wyjątkowa oferta, specjalne ...
Technika "negatywnego odwracania" tworzy sytuację, w której klient sprzedaje handlowcowi. Gdy ją opanujesz, będziesz mógł wygodnie usiąść i przyglądać się, jak klient próbuje cię przekonać do twojej oferty. Teraz chcę wam opowiedzieć historię dwóch wędkarzy. Pewnego dnia dwaj mężczyźni wybrali się razem na ryby. Jeden był zawodowcem, drugi – ...
... Jakie efekty możesz zapewnić swojemu klientowi (ogólnie rzecz biorąc)? Czy podczas rozmowy z konkretnym klientem — Klientem X — potrafisz ocenić do uzyskania jakich efektów dąży? ... co komu powiedzieć. Tego rozeznania nabiera się poprzez praktykę i codzienne rozmowy z klientami. Podsumowanie — model sprzedaży „3xP” polega na przekonaniu klienta, że ...
Co to jest perswazja? Czy zgodzisz się, że jest to zmiana osobistego przekonania lub nastawienia pod wpływem informacji? Przy czym przekonanie bardziej związane jest z emocjami i uczuciami, a nastawienie - z logicznym rozumowaniem. Perswazja jest zwodniczo łatwa na pierwszy rzut oka, ale piekielnie trudna kiedy naprawdę chcemy osiągnąć zamierzony ...
Czy zastanawiałeś się, dlaczego jedni handlowcy odnoszą sukcesy, a inni nie? Dlaczego podczas gdy jednym udaje się poczuć smak zwycięstwa, inni muszą przełknąć gorzką pigułkę porażki? Strategia sprzedaży to długofalowe planowanie sprzedaży. Zanim zaczniesz korzystać z konkretnych technik sprzedaży, powinieneś mieć rzetelnie opracowaną strategię ...
... od siebie na odległość od jednego do dwóch metrów od siebie. W większości sytuacji taki odstęp tworzy się automatycznie, ponieważ wszelkie rozmowy z klientem odbywają się przy biurku, przy stole w restauracji, stole konferencyjnym albo w recepcji hotelowej. Jeżeli jednak nie ma tego typu naturalnej ...
... znaczenia, ile kto pracował, ile błyskotliwych wiadomości napisał i jak doskonałe są jego miesięczne zestawienia. Nie ma znaczenia, jak inteligentnie prowadzi rozmowy, jak świetnie jest ubrany, jak stylowo się nosi. Liczy się jedno - ile pieniędzy wpłynęło do firmy dzięki niemu. Jeśli w swojej ...
Czy zdarzyło Ci się po zakończeniu rozmowy handlowej z klientem lub dostawcą pomyśleć z niezadowoleniem: "Mogłem osiągnąć więcej..."? Czy kiedykolwiek sam przyczyniłeś się do fiaska negocjacji tylko dlatego, że ...
... Zobowiązanie (omówienie warunków handlowych, uzyskanie zobowiązania, podpisanie umowy, omówienie szczegółów procesu sprzedaży, uzyskanie danych klienta itp.). JAKOŚĆ PROWADZENIA ROZMOWY Sposób rozmowy z klientem warunkuje sukces. Odpowiedni ton konwersacji, używanie (lub nie) konkretnego słownictwa, sposoby odpowiedzi na trudne pytania klientów to ...
eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
REKLAMA