eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Cross-border e-commerce. Gdzie drzemie potencjał?

Cross-border e-commerce. Gdzie drzemie potencjał?

2017-11-20 10:48

Cross-border e-commerce. Gdzie drzemie potencjał?

E-commerce © adrian_ilie825 - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (8)

Przed nami wyniki najnowszego opracowania poświęconego kwestiom związanym z transgraniczną sprzedażą przez internet. Jak miewa się cross-border e-commerce? Jaki jest potencjał tej branży? Jak przedstawiają się zachowania konsumentów? Odpowiedzi na te pytania przynosi raport opracowany przez Arvato - jednego z wiodących dostawców usług dla branży e-commerce.

Przeczytaj także: E-commerce, czyli niewykorzystany potencjał sąsiadów

Transgraniczny handel w branży e-commerce rozwija się w dość intensywnym tempie. Za taki obrót spraw odpowiedzialny jest przede wszystkim popyt ze strony konsumentów, którzy doceniają zagraniczne zakupy przez internet ze względu na lepszą cenę, atrakcyjną politykę zwrotów oraz darmową dostawę. Poznanie specyfiki poszczególnych rynków jest niezwykle istotne z punktu widzenia podmiotów, które zamierzają rozpocząć ekspansję zagraniczną.

Z raportu opracowanego przez Arvato wynika, że najbardziej obiecującymi rynkami dla europejskiego cross-border e-commerce są kraje Beneluxu oraz inne małe państwa takie jak np. Cypr czy Austria. To właśnie konsumenci z tych krajów, ze względu na dość ograniczoną ofertę lokalnych e-sklepów, najczęściej decydują się na zakupy za granicą. Dla polskich sklepów internetowych wciąż największy potencjał drzemie w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Są to największe i najbardziej dojrzałe rynki e-commerce, a przede wszystkim mieszkają tam nasi rodacy, którzy napędzają sprzedaż w polskich e-sklepach.

fot. mat. prasowe

Austria

Austria posiada dojrzały rynek e-commerce, generujący sprzedaż transgraniczną na poziomie dającym jej miejsce w światowej czołówce w tym zakresie.


- Wszystkie informacje zawarte w raporcie pozwalają nam sądzić, iż handel transgraniczny będzie miał olbrzymi wpływ na e-commerce w Polsce. Obserwujemy dynamiczne zmiany na międzynarodowym rynku i przewidujemy znaczny wzrost zainteresowania polskim e-commerce szczególnie ze względu na to, że wyróżnia nas jeden z najniższych wskaźników zwrotów w skali globalnej oraz mocno rozwinięte płatności mobilne - komentuje Lidia Ratajczak-Kluck, Dyrektor Arvato SCM Solutions w Polsce / Członek Zarządu w Arvato Polska.

fot. mat. prasowe

Belgia

Belgia jest doskonałym miejscem na centralę działalności w zakresie e-commerce.


Rynek europejski cross-border e-commerce jest bardzo mocno rozwinięty. Poza wspomnianymi już Niemcami i Wielką Brytanią w pierwszej trójce plasuje się Francja z wynikiem 66% kupujących online i 77,6 mld euro wartości rynku. W Skandynawii najmocniejszy jest duński rynek cross-border z naciskiem na segment turystyczny i płatności kartą kredytową. Jednym z najsilniejszych rynków cross-border e-commerce jest również Austria – konsumenci płacą kartą kredytową, korzystają z opcji pay-after-delivery i PayPal.

fot. mat. prasowe

Francja

Francja to drugi największy rynek w zakresie e-handlu w Europie, charakteryzujący się znaczną siłą nabywczą.


- Potencjał cross-border e-commerce dla polskich przedsiębiorców jest dość duży. Dzięki temu e-sprzedawcy mogą dotrzeć na nowe rynki i odpowiedzieć na potrzeby międzynarodowych konsumentów, którzy szukają dla siebie najlepszych warunków transakcyjnych. I choć największym wyzwaniem dla polskich przedsiębiorców mogą być kwestie administracyjne oraz regulacje prawne, zdecydowanie warto zainwestować w handlową ekspansję zarówno na Zachód, jak i wschodnie rynki – dodaje Lidia Ratajczak-Kluck z Arvato Polska.

fot. mat. prasowe

Niemcy

Niemcy to jeden z największych rynków e-commerce w Europie, o ogromnym potencjale wzrostu.


Według raportu Arvato największym ryzykiem dla e-konsumentów jest kradzież tożsamości, dlatego aż 50% z nich zabezpiecza płatności odciskiem palca, kodem CVC i zakłada ochronę 3D, np. generowanie haseł za pośrednictwem wiadomości SMS. Polacy oczekują od cross-border e-commerce całodobowej dostępności do obsługi klienta, dostawy door-to-door i transparentności procesu sprzedaży. Najpopularniejsze obszary zakupowe to Dom i Ogród, Multimedia, Odzież i Tekstylia.

fot. mat. prasowe

Wielka Brytania

Wielka Brytania to jeden z najbardziej rozwiniętych rynków e-commerce w Europie, wspierany przez silną sieć logistyczną.

fot. mat. prasowe

Stany Zjednoczone

W USA nadal dominują płatności kartą i nie korzysta się jeszcze w pełni z zalet alternatywnych metod płatności.


Polska w raporcie


Polska jest szybko rozwijającym się rynkiem w branży e-commerce i oferuje sprzedawcom wiele możliwości: wskaźniki nadużyć są niskie, a lokalny gigant płatności elektronicznych – Przelewy24 – jest stosunkowo niedrogi.
  • Wejście na polski rynek jest proste: posiadanie lokalnej osobowości prawnej nie jest wymagane, a zasady rozliczania są identyczne.
  • Karty kredytowe stanowią stosunkowo niewielką część rynku płatności, na którym dominują przelewy bankowe.
  • Karty debetowe są bardziej popularne niż kredytowe.
  • Dwa rodzaje przelewów bankowych: internetowe i tradycyjne.
  • Najpopularniejszym operatorem przelewów internetowych jest serwis Przelewy24.
  • PayU – operator oferujący usługę e-portfel – zyskuje na popularności, ponieważ jest prosty w obsłudze i dostosowany do potrzeb lokalnego rynku (oferuje przelewy bankowe).
  • BLIK jest najbardziej zaawansowanym serwisem płatności mobilnych.
  • Polska jest światowym liderem pod względem liczby wydanych kart zbliżeniowych.
  • Do tej pory liczba oszustw związanych z kartami płatniczymi utrzymuje się na niskim poziomie.
  • W ciągu ostatnich 5 lat tylko 18% konsumentów doświadczyło oszustwa związanego z kartą płatniczą.
  • W połowie 2013 r. wskaźnik oszustw Visy (Visa fraud index) wykazał, że oszustwa w Polsce spadły do 4 centów na 100 € wydane z wykorzystaniem karty Visa, co stanowi jedynie 10% europejskiej średniej.
  • Mimo to, połączenie narzędzi wewnętrznych (jak np. rejestry niesolidnych klientów) i zewnętrznych (np. 3D-Secure) wydaje się najbardziej odpowiednią metodą unikania oszustw.

fot. mat. prasowe

Polska

Najpopularniejszym sprzedawcą w Polsce jest allegro.pl


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: