eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy a zakup telewizora

Polacy a zakup telewizora

2013-07-17 12:38

Przeczytaj także: Najpopularniejsze telewizory 2012


Podczas przygotowywania się do zakupu badani najczęściej korzystają z informacji udzielonych podczas rozmowy z doradcą (51 proc.) i zamieszczanych na stronach producentów (42 proc.). Stosunkowo niewielu bierze natomiast pod uwagę informacje przedstawiane w tradycyjnych mediach (informacje z telewizji – 11 proc., z prasy drukowanej – tylko 9 proc.), większą uwagę przywiązując do danych znalezionych na blogach internetowych i forach (31 proc.). Prawie co trzeci badany zasięga też rady znajomych lub rodziny albo informacje o sprzęcie pozyskuje za pośrednictwem wyszukiwarki internetowej.

fot. mat. prasowe

Źródło informacji o TV

Podczas przygotowywania się do zakupu badani najczęściej korzystają z informacji udzielonych podczas rozmowy z doradcą (51 proc.) i zamieszczanych na stronach producentów (42 proc.)


Interesujące jest także to, że Polacy wciąż najchętniej kupują telewizory w specjalistycznych sklepach ze sprzętem RTV. W porównaniu do 2011 roku odsetek konsumentów, którzy nowy model TV kupili właśnie w takim punkcie sprzedaży wzrósł o 3 pkt. proc.

Co decyduje o zakupie konkretnego modelu

Jak pokazano wcześniej, głównymi czynnikami wyboru są wielkość ekranu i cena telewizora. Spadło przy tym znaczenie opinii znajomych i publikowanych testów. Jako kolejne ważne dla nich czynniki wyboru konsumenci wymieniają rodzaj ekranu, parametry techniczne telewizora, poziom zużycia energii i markę urządzenia.

Nie zawsze jednak deklarowane czynniki wpływające na decyzję o zakupie pokrywają się z rzeczywistymi wyborami Polaków. W warstwie deklaracji najważniejsze są wysoka jakość obrazu oraz tzw. value for money (stosunek oferowanej jakości produktu do ceny). W rzeczywistości kluczową rolę w ocenie produktu odgrywa szeroko rozumiana jakość, także wynikająca z samej marki urządzenia. Pomimo deklaracji dotyczącej energooszczędności, ma ona w warstwie utajonej relatywnie niską ważność. Warto też zauważyć, że w porównaniu do poprzedniego pomiaru wzrosło znaczenie tego, jak nasz wymarzony telewizor widziany jest przez innych oraz poczucie, że z daną marką konsumenci czują się po prostu komfortowo.

O badaniu
Badanie, zrealizowane przez ośrodek badania opinii publicznej TNS Pentor na zlecenie firmy Toshiba, zostało przeprowadzone metodą CAWI i CATI na grupie 619 osób w wieku 20-60 lat posiadających telewizor bądź telewizory.


poprzednia  

1 2 3

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • logan / 2013-08-09 19:19:32

    Znam sproro osób przywiązanych do tradycyjnych marek telewizorów, ja sam preferuję Philipsa, zawsze wykonany z najlepszych materiałów, ciągle rozwiająją własnę technikę poświaty rzucaną na ścianę amiblight, jakość obrazu doceniają znawcy tematu, a głośniki grają najlepiej ze wszystkich porównychwanych przeze mnie producentów. Takie jest moje zdanie od co najmniej kilkunastu lat. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: