eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy a zakup telewizora

Polacy a zakup telewizora

2013-07-17 12:38

Przeczytaj także: Najpopularniejsze telewizory 2012


Rynek wciąż nienasycony

Podobnie jak pod koniec 2011 roku blisko jedna trzecia respondentów (30 proc.) jest zainteresowana kupnem nowego telewizora w nadchodzącym roku, a 32 proc. chciałoby to zrobić w perspektywie 2-3 lat. Są to częściej osoby o wyższych dochodach. Aż 44 proc. badanych, których deklarowany dochód na gospodarstwo domowe przekracza 5000 złotych, deklaruje chęć zmiany w ciągu najbliższego roku, ponad jedna czwarta z nich (28 proc.) chciałaby to zrobić w ciągu 2-3 lat. W poprzednim badaniu zmiany w najbliższej przyszłości deklarowała niecała jedna trzecia lepiej zarabiających, a w przeciągu 3 lat – 69 proc. osób z wysokimi dochodami.

W najbliższym roku telewizor kupić chce też co trzeci badany o dochodzie na gospodarstwo domowe od 3 do 5 tys. złotych - to niemal taki sam odsetek jak w grudniu 2011 roku.

fot. mat. prasowe

Zakup nowego TV

W najbliższym roku telewizor kupić chce też co trzeci badany o dochodzie na gospodarstwo domowe od 3 do 5 tys. złotych


Głównym typem telewizorów posiadanych przez Polaków są wciąż urządzenia z ekranami LCD (ciekło-krystalicznymi). Widać jednak wyraźnie, że konsumenci decydujący się na wymianę starego telewizora kineskopowego (CRT) wybierają przede wszystkim modele z podświetlaniem diodowym LED. Odsetek takich urządzeń, wykorzystywanych jako główne telewizory w domu, jest obecnie prawie dwa razy wyższy niż w 2011 roku (odpowiednio 23 i 12 proc.).

fot. mat. prasowe

Typ telewizora

Głównym typem telewizorów posiadanych przez Polaków są wciąż urządzenia z ekranami LCD (ciekło-krystalicznymi)


Widać wyraźnie, że telewizory kineskopowe są wymieniane niemal wyłącznie na modele z podświetleniem LED. Także przyglądając się ofertom producentów można stwierdzić, że obecnie jest to najbardziej perspektywiczna kategoria sprzętu.

fot. mat. prasowe

Typy wszystkich TV

W 2011 telewizor kineskopowy znajdował się w domu dwóch na pięciu badanych, obecnie już tylko niespełna jedna trzecia (31 proc.


Wspomniane telewizory kineskopowe stopniowo znikają z domów Polaków. W 2011 taki telewizor znajdował się w domu dwóch na pięciu badanych, obecnie już tylko niespełna jedna trzecia (31 proc.) deklaruje posiadanie telewizora CRT.

Większa rozwaga zakupowa

Wybierając telewizor Polacy działają na ogół szybko, ale badanie TNS pokazuje, że w porównaniu do grudnia 2011 roku czas podjęcia decyzji zakupowej wydłużył się. Co czwarty badany deklarował wówczas, że nowy telewizor kupiłby tego samego dnia, którego zdecydował o konieczności zakupu. Obecnie tego samego dnia telewizor kupuje już tylko 18 proc. respondentów. Większa liczba konsumentów, a konkretnie co piąty, z zakupem wstrzymuje się około tygodnia (w 2011 roku – 15 proc.). Czas ten przeznaczany jest najczęściej na analizę oferty modeli, rozmiarów, funkcji, konsultacje ze znajomymi.

fot. mat. prasowe

Czas podjęcia decyzji

Co piąty ankietowany, z zakupem wstrzymuje się około tygodnia (w 2011 roku – 15 proc.)


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • logan / 2013-08-09 19:19:32

    Znam sproro osób przywiązanych do tradycyjnych marek telewizorów, ja sam preferuję Philipsa, zawsze wykonany z najlepszych materiałów, ciągle rozwiająją własnę technikę poświaty rzucaną na ścianę amiblight, jakość obrazu doceniają znawcy tematu, a głośniki grają najlepiej ze wszystkich porównychwanych przeze mnie producentów. Takie jest moje zdanie od co najmniej kilkunastu lat. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: