eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Taktyka wspierania sprzedaży

Taktyka wspierania sprzedaży

2005-07-07 00:03

Przeczytaj także: Jakie prezenty w katalogu nagród?


ZMASOWANE TAKTYCZNE UDERZENIE

Działania takie powodują chwilowe podniesienie atrakcyjności programu pod warunkiem odpowiedniego powiązania prowadzonego konkursu z programem lojalnościowym. Warto zastosować reguły, które spowodują zwielokrotnienie korzyści klientów, będących już lojalnymi klientami firmy, ale również umożliwiające łatwe przystąpienie do konkursu nowym klientom. Pozyskanie nowego klienta drogą komunikacji zewnętrznej jest przecież pierwszym krokiem do uczynienia go naszym klientem na długi czas. Przykładowym rozwiązaniem mogą być więc losy, które dostępne są za punkty lojalnościowe w loterii prosprzedażowej. Może to też być nagroda w postaci dodatkowych punktów, otrzymanych za zebranie w zadanym czasie określonej liczby punktów (np. zgromadź 200 punktów w ciągu miesiąca, a otrzymasz 100 dodatkowych!). Kolejną zachętą dla klienta okaże się z pewnością loteria, bazująca na zasadzie, że każdy, kto weźmie udział w zabawie, ma szansę na wygranie w drodze losowania np. skutera czy innej ciekawej nagrody. Obok gwarantowanych 100 punktów klient zyskuje więc szansę na zdobycie atrakcyjnej nagrody, niczym nie ryzykując. Bardzo ważna jest tutaj komunikacja do klienta, która powinna w prosty i przejrzysty sposób przypomnieć mu, jak zbierać punkty, jak uzyskać premię punktową oraz w jaki sposób można wziąć udział w losowaniu cennych nagród.

Konieczna jest też odpowiednia prezentacja tych nagród. Stanowią one przecież podstawową zachętę do wzięcia udziału w akcji. Przy podejmowaniu decyzji o prowadzeniu podobnych promocji taktycznych warto wziąć pod uwagę fakt, że zawsze potrzeba odpowiedniej ilości czasu na zrealizowanie warunków promocji (w tym przypadku zebranie wymaganych 200 punktów). Jeżeli dla większości uczestników programu byłoby to niemożliwe, nie ma sensu uruchamianie takiego mechanizmu. Zasady należy odpowiednio zmodyfikować zanim konkurs zostanie ogłoszony.

Podstawową korzyścią dla firmy z tak zorganizowanej promocji jest zwiększenie sprzedaży punktowanych produktów oraz odświeżenie programu lojalnościowego. Na pewno więc opłaca się wprowadzać do akcji budujących lojalność klientów mechanizmy, które dostarczają maksymalnie pozytywnych emocji uczestnikom programu z jednoczesnym udokumentowanym efektem zwiększenia obrotu.


Paweł Dziadkowiec pracuje jako Loyalty Manager w BP POLSKA. kontakt: pawel.dziadkowiec@ec1.bp.com


Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce

poprzednia  

1 2

oprac. : Paweł Dziadkowiec / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: