eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Programy lojalnościowe w stagnacji

Programy lojalnościowe w stagnacji

2008-12-01 14:04

Programy lojalnościowe w stagnacji

Udział w programach lojalnościowych © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Bierze w nich udział 1/4 Polaków, ich główną wadą jest systematyczność, a 30% ich uczestników można nazwać aktywnymi - programy lojalnościowe - budują przede wszystkim lojalność "kupioną", nie "emocjonalną" - pokazuje raport ARC Rynek i Opinia "BTL Monitor 2008". Lojalność wobec marki jest dla polskiego konsumenta trudna w świecie, który oferuje tyle możliwości.

Przeczytaj także: Programy lojalnościowe mniej atrakcyjne?

Stagnacja to odpowiednie słowo opisujące tendencje w programach lojalnościowych na polskim rynku. Kolejne fale badania BTL Monitor pokazują, że od 4 lat na stałym poziomie utrzymuje się odsetek tych, którzy mieli kontakt z programami lojalnościowymi (w 2008 roku wyniósł on 66%). Od 2005 roku widać natomiast powolny spadek odsetka aktywnych uczestników programów lojalnościowych – obecnie jest nim co czwarty Polak (26%).

fot. mat. prasowe

Udział w programach lojalnościowych

Udział w programach lojalnościowych

Stacje benzynowe i hipermarkety - z racji konieczności i dostępności - wpisały się w kalendarz konsumencki Polaków, stąd i programy lojalnościowe w nich oferowane to ponad połowa rynku tej formy promocji sprzedaży (56%).

fot. mat. prasowe

Najpopularniejsze kategorie programów lojalnościowych a oczekiwania konsumentów

Najpopularniejsze kategorie programów lojalnościowych a oczekiwania konsumentów

Program lojalnościowy ma opierać się na więzi emocjonalnej, nie tylko racjonalnej. Stąd wątpliwość, czy lojalność polskiego konsumenta jest „tą prawdziwą” (wypracowaną, emocjonalną), czy „lojalnością kupioną” – wskazuje Michał Kuś, Kierownik Zespołu Badawczego w ARC Rynek i Opinia i dodaje - W przypadku dominujących obecnie w Polsce programów lojalnościowych (stacje benzynowe, hipermarkety, telefonia komórkowa) mamy do czynienia raczej z programami PRAWIE LOJALNOŚCIOWYMI… Premiują one sprzedaż, kupując, nie budując lojalność polskiego klienta…

Mimo generalnej stabilizacji, a nawet znużenia programami lojalnościowymi, wyraźnie widać „niedosycenie” programami lojalnościowymi w kinach i sklepach z odzieżą – w obu przypadkach co piąty badany wyraża chęć uczestnictwa w nich.

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: