eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Internet w Polsce XI 2012 - I 2013

Internet w Polsce XI 2012 - I 2013

2013-03-29 00:35

Internet w Polsce XI 2012 - I 2013

Większość ankietowanych korzystała z Internetu w domu © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Badanie NetTrack, prowadzone na próbie reprezentatywnej, ogólnopolskiej, pozwala śledzić penetrację Internetu w Polsce oraz profil polskiego internauty. Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nadal niewielka, obecna penetracja wynosi 57,50 %.

Przeczytaj także: Internet w Polsce VIII-X 2012

Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu to w okresie od listopada 2012 do stycznia 2013 roku 69,60 proc. ankietowanych deklarowało, że korzystało z niego codziennie lub prawie codziennie, a 21,90 proc. kilka razy w tygodniu.

Większość ankietowanych korzystała z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło średnio 96,89 proc. respondentów) lub pracy (28,480 proc.). Z mobilnych urządzeń oraz Hot Spot z WiFi korzysta 5,63 proc.

fot. mat. prasowe

Zwyczaje internautów XI 2012 - I 2013

Większość ankietowanych korzystała z Internetu w domu - taką odpowiedź zaznaczyło średnio 96,89 proc. respondentów


Z danych wynika, że rozkład internautów ze względu na płeć jest równy, czyli 50 proc. z nich stanowili mężczyźni i 50 proc. kobiety. Jeśli zaś chodzi o wiek, wśród internautów dominują osoby w wieku 25-39 lat (40 proc.), a tuż za nimi plasują się osoby w wieku 15-24 lat (26 proc.). Osoby w wieku 40-59 lat stanowią 28 proc., a 60 lub więcej lat - 6 proc.

fot. mat. prasowe

Rankingi portali internetowych XI 2012 - I 2013

W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 61,60 proc. respondentów


Wyniki badań pokazują, że najliczniejszą grupę internautów wciąż stanowią osoby ze średnim wykształceniem (41 proc.), następnie z wyższym (27 proc.), a na końcu z podstawowym (15 proc.) i zasadniczym (16 proc.).

W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 61,60 proc. respondentów, a tuż za nim z 53,30 proc. znajduje się Allegro. Na trzecim miejscu uplasował się Onet.pl z 41,70 proc. wskazań, a na ostatniej pozycji natomiast znalazła się witryna Wikipedia z 11,10 proc. wskazań.

fot. mat. prasowe

Internet w Polsce

Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nadal niewielka


Biorąc pod uwagę odwiedzone strony internetowe w ciągu miesiąca, kolejny raz na pierwszym miejscu znajduje się Google z 91,50proc. wskazań przez ankietowanych. Na drugim miejscu znajduje się Allegro z 67,60 proc., a na trzecim YouTube z 61,10 proc. Na kolejnych miejscach uplasowały się onet.pl, facebook.pl, Wirtualna Polska oraz gadu-gadu. Ostatnią, 10 pozycję zajęła witryna nk.pl z 24 proc. wskazań.

Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown zostało przeprowadzone w okresie od listopada 2012 do stycznia 2013 roku.

Przeczytaj także: Internet w Polsce VII-IX 2015 Internet w Polsce VII-IX 2015

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: