eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Internet w Polsce IV-VI 2012

Internet w Polsce IV-VI 2012

2012-08-11 00:30

Internet w Polsce IV-VI 2012

Zwyczaje internautów IV-VI 2012 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Badanie NetTrack, prowadzone na próbie reprezentatywnej, ogólnopolskiej, pozwala śledzić penetrację Internetu w Polsce oraz profil polskiego internauty. Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nadal niewielka, jednak przyrost jest konsekwentny, obecna penetracja to 57 %.

Przeczytaj także: Internet w Polsce I-III 2012

Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu to w okresie od kwietnia do czerwca 2012 roku 69,20 proc. ankietowanych deklarowało, że korzystało z niego codziennie lub prawie codziennie, a 22,20 proc. kilka razy w tygodniu. Biorąc pod uwagę okres korzystania z połączenia internetowego najwięcej badanych przyznało, że korzysta z niego powyżej 5 lat (56,80 proc.) oraz od 3 do 5 lat (21,80 proc.).

Większość ankietowanych korzystała z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło średnio 96,40 proc. respondentów) lub pracy (23,10 proc.).

fot. mat. prasowe

Zwyczaje internautów IV-VI 2012

w okresie od kwietnia do czerwca 2012 roku 69,20 proc. ankietowanych deklarowało, że korzystało z niego codziennie lub prawie codziennie


Z danych wynika, że rozkład internautów ze względu na płeć jest równy, czyli 49 proc. z nich stanowili mężczyźni, a 51 proc. kobiety. Jeśli zaś chodzi o wiek, wśród internautów dominują osoby w wieku 25-39 lat (40proc.), a tuż za nimi plasują się osoby w wieku 15-24 lat (27proc.). Osoby w wieku 40-59 lat stanowią 28 proc., a 60 lub więcej lat - 6 proc.

Wyniki badań pokazują, że najliczniejszą grupą internautów wciąż stanowią osoby ze średnim wykształceniem (40 proc.), następnie z wyższym (28 proc.), a na końcu z podstawowym (15 proc.) i zasadniczym (16 proc.).

fot. mat. prasowe

Rankingi portali internetowych IV-VI 2012

W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 62,73 proc. respondentów


W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 62,73 proc. respondentów, a tuż za nim z 55,35 proc. znajduje się Allegro. Na trzecim miejscu uplasował się Onet.pl z 41,83 proc. wskazań, a na ostatniej pozycji natomiast znalazła się witryna Wikipedia z 13,26 proc. wskazań.

Biorąc pod uwagę odwiedzone strony internetowe w ciągu miesiąca, kolejny raz na pierwszym miejscu znajduje się Google z 90,59 proc. wskazań przez ankietowanych. Na drugim miejscu znajduje się Allegro z 66,47 proc., a na trzecim YouTube z 59,56 proc. Na kolejnych miejscach uplasowały się onet.pl, facebook.pl, Wirtualna Polska oraz nk.pl . Ostatnią, 10 pozycję zajęła witryna gadu-gadu.pl z 28,96 proc. wskazań.

Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie kwiecień - czerwiec 2012 roku.

Przeczytaj także: Internet w Polsce VII-IX 2015 Internet w Polsce VII-IX 2015

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: