eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Internet w Polsce VIII 2013 - X 2013

Internet w Polsce VIII 2013 - X 2013

2013-12-11 14:08

Internet w Polsce VIII 2013 - X 2013

Internet w Polsce VIII 2013 - X 2013 © WavebreakmediaMicro - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Badanie NetTrack firmy Millward Brown, prowadzone na próbie reprezentatywnej, ogólnopolskiej, pozwala śledzić penetrację Internetu w Polsce oraz profil polskiego internauty. W ciągu 2012 roku liczba użytkowników Internetu w Polsce wzrosła o ok. 1%, o tyle w 2013, do października wzrost ten wynosi 5%, a penetracja Internetu przekroczyła barierę 60%. Na uwagę zasługuje również dynamiczny wzrost mobilnego korzystania z Internetu (3,2% pod koniec 2012 roku i 8% w październiku 2013).

Przeczytaj także: Internet w Polsce III 2013 - V 2013

Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu to w okresie od sierpnia 2013 do października 2013 roku 68,20 proc. ankietowanych deklarowało, że korzystało z niego codziennie lub prawie codziennie, a 21,80 proc. kilka razy w tygodniu.

Większość ankietowanych korzystała z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło średnio 96,20 proc. respondentów) lub poza domem (31,60 proc.). Z mobilnych urządzeń oraz Hot Spot z WiFi korzysta 8 proc.

fot. mat. prasowe

Zwyczaje internautów VIII 2013 - X 2013

Większość ankietowanych korzystała z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło średnio 96,20 proc. respondentów) lub poza domem (31,60 proc.). Z mobilnych urządzeń oraz Hot Spot z WiFi korzysta 8 proc.


Z danych wynika, że rozkład internautów ze względu na płeć jest prawie równy, czyli 49 proc. z nich stanowili mężczyźni i 51 proc. kobiety. Jeśli zaś chodzi o wiek, wśród internautów dominują osoby w wieku 25-39 lat (40 proc.), a tuż za nimi plasują się osoby w wieku 15-24 lat (25 proc.). Osoby w wieku 40-59 lat stanowią 28 proc., a 60 lub więcej lat - 7 proc.

fot. mat. prasowe

Rankingi portali internetowych VIII 2013 - X 2013

W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 62,70 proc. respondentów, a tuż za nim z 49,30 proc. znajduje się Allegro


Wyniki badań pokazują, że najliczniejszą grupę internautów wciąż stanowią osoby ze średnim wykształceniem (41 proc.), następnie z wyższym (25 proc.), a na końcu z podstawowym (14 proc.) i zasadniczym (20 proc.).

W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 62,70 proc. respondentów, a tuż za nim z 49,30 proc. znajduje się Allegro. Na trzecim miejscu uplasował się Facebook z 44,90, proc. wskazań, a na ostatniej pozycji natomiast znalazła się witryna Wrzuta z 9,80 proc. wskazań.

Biorąc pod uwagę odwiedzone strony internetowe w ciągu miesiąca, kolejny raz na pierwszym miejscu znajduje się Google z 92,80 proc. wskazań przez ankietowanych. Na drugim miejscu znajduje się Youtube z 63,60 proc., a na trzecim Allegro z 62,20 proc. Na kolejnych miejscach uplasowały się onet.pl, facebook.pl, Wirtualna Polska oraz Wikipedia. Ostatnią, 10 pozycję zajęła witryna Wrzuta z 15,60 proc. wskazań.

Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown zostało przeprowadzone w okresie od sierpnia 2013 do października 2013 roku.

Przeczytaj także: Internet w Polsce VII-IX 2015 Internet w Polsce VII-IX 2015

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: