eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Strategia CSR to rzadkość

Strategia CSR to rzadkość

2013-03-19 12:24

Strategia CSR to rzadkość

26% firm nie ma strategii CSR © momius - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Zaledwie 28% dyrektorów ds. komunikacji, którzy wzięli udział w trzeciej odsłonie globalnego badania Grayling PULSE realizowanego przez agencję public relations i government relations Grayling na temat trendów w komunikacji przyznało, że pomimo, że ich firmy posiadają strategię dotyczącą działań CSR oraz strategię zrównoważonego rozwoju, nie włączają ich do korporacyjnej strategii działań komunikacyjnych.

Przeczytaj także: Raporty CSR 2013

Wyniki badania przeprowadzonego na próbie 1318 przedstawicieli kadr zarządzających komunikacją wskazują, że jedynie 15% firm ma pełną strategię w zakresie CSR oraz zrównoważonego rozwoju, natomiast aż 26% firm takiej strategii nie ma. Mimo to, 30,1% respondentów potwierdziło, że działania te mają największy wpływ na reputację, jako drugi w kolejności czynnik wskazano relacje z pracownikami (17,7% odpowiedzi).

Komentarz Sarah Howe, Grayling Future Planet International Strategy Lead Consultant: “Liderzy w biznesie dowodzą, że możliwe jest uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej poprzez włączenie działań CSR oraz zrównoważonego rozwoju do działalności firmy, jej strategii marketingowej i komunikacji. Niemniej jednak kolejne firmy muszą podążyć ich śladem i znacznie rozbudować strategie ochrony reputacji oraz zarządzania ryzykiem, włączając je do długoterminowej strategii działania, jeżeli chcą z tego tytułu czerpać wymierne korzyści. Mam nadzieję, że osoby odpowiedzialne za komunikację i prezesi zostaną zainspirowani do działania wynikami naszej najnowszej ankiety PULSE i zaczną stawiać na integrację funkcji biznesowych i CSR, aby zapewnić zrównoważony rozwój ich firmom i ludziom na całym świecie.”

fot. mat. prasowe

Wpływ CSR i strategii zrównoważonego rozwoju na reputację firmy

30,1% respondentów potwierdziło, że działania w zakresie CSR i zrównoważonego rozwoju mają największy wpływ na reputację, jako drugi w kolejności czynnik wskazano relacje z pracownikami (17,7% odpowiedzi).


fot. mat. prasowe

Metody komunikowania CSR i strategii zrównoważonego rozwoju

Tylko 12% firm wykorzystuje media społecznościowe do przekazywania informacji o programach CSR i zrównoważonego rozwoju.


Wnioski z globalnego badania Grayling PULSE:
  • 37% firm wskazało, że alokuje na CSR tylko ok. 10% całego budżetu przeznaczonego na działania komunikacyjne,
  • zaledwie nieco ponad połowa firm (52%) uważa, że media są zainteresowane tematyką CSR,
  • najlepsze wyniki w zakresie CSR i zrównoważonego rozwoju deklarują firmy z sektora konsumenckiego i handlu detalicznego (58%), transportu, motoryzacji i logistyki (53%) oraz energetyki, środowiska i przemysłu (53%),
  • trzy główne obszary w ramach programów CSR i zrównoważonego rozwoju to korporacyjna odpowiedzialność społeczna i odpowiedzialność wobec społeczności (16%), odpady i recykling (13%) oraz filantropia i wolontariat (11%),
  • najczęściej wybieranymi sposobami komunikacji w ramach CSR i zrównoważonego rozwoju są relacje z mediami (25%) oraz komunikacja z pracownikami i komunikacja wewnętrzna (24,6%),
  • tylko 12% firm wykorzystuje media społecznościowe do przekazywania informacji o programach CSR i zrównoważonego rozwoju.

fot. momius - Fotolia.com

26% firm nie ma strategii CSR

Najlepsze wyniki w zakresie CSR i zrównoważonego rozwoju deklarują firmy z sektora konsumenckiego i handlu detalicznego (58%), transportu, motoryzacji i logistyki (53%) oraz energetyki, środowiska i przemysłu (53%).


Informacje o badaniu
Badanie Grayling PULSE uruchomione w kwietniu 2012 r. to darmowy raport kwartalny w formacie HTML, przedstawiający bieżące i formujące się trendy w komunikacji w ujęciu globalnym. To lektura obowiązkowa dla osób kierujących wewnętrznymi zespołami zajmującymi się PR i komunikacją oraz dla ich pracowników. W raporcie odnaleźć można informacje o istotnych zmianach w nakładach na PR (w podziale na kluczowe kryteria, takie jak region, czy branża), nakładach na e-PR i komunikację CSR oraz o zmieniającym się poziomie widoczności i postrzeganego znaczenia PR i komunikacji na poziomie zarządu w niektórzy firmach zajmujących wiodące pozycje na rynkach. Badanie PULSE ma na celu zapewnić cenne dane i wnioski, które posłużą osobom zajmującym się komunikacją do lepszego zaplanowania i dokonania oceny strategii komunikacji firmy oraz wewnętrznych aktywów realizujących zadania związane z public relations.

Przeczytaj także: Trendy CSR 2014 Trendy CSR 2014

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: