Polskie firmy a komunikacja działań CSR
2012-07-10 09:38
Grupa, do której kierowana jest komunikacja dot. CRS © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: CSR: etyka i biznes w jednym
Badanie pt.: „Komunikacja działań CSR w Polsce” realizowane przez Effective PR wraz z programem BIZON radia PIN ujawniło kilka istotnych kwestii dotyczących działań komunikacyjnych. „Po pierwsze, okazało się, że klienci nie należą do grona najważniejszych adresatów informacji prezentujących społeczną odpowiedzialność biznesu. Wyprzedzają ich m.in. pracownicy, zarządy oraz akcjonariusze” – mówi Joanna Stankiewicz, dyrektor ds. komunikacji, Effective PR. „Po drugie, istnieje rozbieżność pomiędzy działaniami komunikacyjnymi firm prezentującymi ich programy CSR-owe, a oczekiwaniami konsumentów” – dodaje Joanna Stankiewicz.Jak się okazało, najważniejszą grupą adresatów komunikacji działań CSR wskazaną przez badane firmy są „pracownicy” (100% wskazań). Na drugim miejscu znaleźli się (ex aequo) „dziennikarze” oraz „zarząd, właściciele i akcjonariusze” (83% wskazań). Co zaskakujące i warte podkreślenia „klienci ostateczni” wskazywani byli dopiero na 4. miejscu (65% wskazań)! Badanie wykazało też, że klienci oczekują informacji o zaangażowaniu społecznym firm (93% wskazań), a tematyka ta jest dla nich interesująca (86% wskazań).
fot. mat. prasowe
Grupa, do której kierowana jest komunikacja dot. CRS
fot. mat. prasowe
Narzędzia komunikacji wykorzystywane w przypadku działań CRS
Informacje o badaniu
Badanie pt.: „Komunikacja projektów CSR” zrealizowane przez agencję Effective PR wraz z programem „BIZON-Biznes Odpowiedzialny i Nowoczesny”, emitowanym w Radiu PiN, to pierwszy tego typu projekt w Polsce. Jego celem była analiza sposobów i skuteczności komunikowania działań CSR. Do badania wybrano firmy wymienione w raportach Forum Odpowiedzialnego Biznesu pt.: „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki” za lata 2010 i 2011. Prowadzono również ankietę internetową wśród konsumentów, która sprawdzała czy komunikacja działalności CSR przedsiębiorstw dociera do nich oraz czy wpływa na ich opinie i decyzje dotyczące marki.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Idea CSR nieznana młodym internautom
-
Odpowiedzialność społeczna biznesu to utopia?
-
Fundusze ekologiczne coraz popularniejsze
-
Trendy CSR 2014
-
Raporty CSR 2013
-
Społeczna odpowiedzialność biznesu domeną wielkich?
-
Strategia CSR to rzadkość
-
Odpowiedzialny biznes: tu łatwiej o innowacje
-
CSR i jego rola w kryzysie firmy
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)