eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Reklama wielkoformatowa 2012 r.

Reklama wielkoformatowa 2012 r.

2013-02-12 00:16

Przeczytaj także: Reklama wielkoformatowa VII-IX 2012 r.


Średnia cena za jaką kupowano 1 metr kwadratowy powierzchni nośnika reklamy wielkoformatowej w 2012 roku wyniosła 114,6 zł. W porównaniu z 2011 rokiem oznacza to spadek o 14% (średnia cena w 2011 roku wyniosła 133 zł). Spadek średniej ceny za 1 metr kwadratowy powierzchni nośnika dotyczy przede wszystkim małych i średnich powierzchni.

fot. mat. prasowe

Fot. 2

Kampania ING na budynku Politechniki w Warszawie


W całym 2012 roku były dwie przyczyny spadku średniej ceny transakcyjnej:
  1. zwiększenie liczby wykorzystywanych powierzchni – w ciągu 2012 roku średnio w miesiącu przeprowadzano kampanie na 139 nośnikach, rok wcześniej na 131. W sumie liczba wykorzystanych powierzchni wzrosła o 6,2%,
  2. zmieniająca się struktura - zwiększający się udział wykorzystania tańszych powierzchni.

Rynek reklamy wielkoformatowej - wymiar jakościowy

W przeciągu całego 2012 roku strategie reklamodawców ulegały optymalizacji kosztowej. Najważniejszy trend to zwiększanie powierzchni reklamowej przy jednoczesnym wyborze lokalizacji o niższych kosztach ekspozycji.

Udział najlepszych lokalizacji typu Super Premium oraz Premium zmniejszył się na rzecz lokalizacji typu Standard. Ich udział w inwestycjach zwiększył się z 40,9% do 45,6% (na poziomie liczby wykorzystanych powierzchni udział ten zwiększył się z 66,9% do 71,7%). Podobny trend, aczkolwiek na mniejszą skalę, dotyczy położenia nośników. Spada udział wartościowy nośników ze strefy A (centrum miast) – z 55% do 51%, a wzrasta w strefie B (z 31,8% do 34,2%) i C (z 13,2% do 15,3%).

Równocześnie wzrastają inwestycje na nośniki o największych powierzchniach reklamowych – nakłady wzrosły o 16,8%.

fot. mat. prasowe

Struktura liczbowa i wartościowa wykorzystanych nośników pod względem klasy lokalizacji

Udział najlepszych lokalizacji typu Super Premium oraz Premium zmniejszył się na rzecz lokalizacji typu Standard.


Zaprezentowane w tej części wyniki bazują na liczbie wykorzystanych powierzchni reklamowych w analizowanym okresie z uwzględnieniem cyklu miesięcznego. Innymi słowy: prezentowane wartości to zsumowana liczba powierzchni reklamowych w poszczególnych miesiącach.

fot. mat. prasowe

Liczba wykorzystanych nośników pod względem wielkości powierzchni reklamowej

Wzrastają inwestycje na nośniki o największych powierzchniach reklamowych – nakłady wzrosły o 16,8%.


Szczegółowe wyjaśnienie powyższych pojęć:
  • klasa lokalizacji: Super Premium – lokalizacja łączy w sobie wszystkie cechy idealnego nośnika, tj. wielkość, widoczność, położenie w mieście i względem ruchu, liczbę generowanych kontaktów; Premium – lokalizacja łącząca w sobie minimum dwie ww. cechy; Standard – pozostałe;
  • położenie lokalizacji: strefa A – centralne punkty miast; strefa B – bezpośrednie sąsiedztwo centralnych punktów miast, w promieniu 1 kilometra; strefa C – pozostałe;
  • wielkość lokalizacji: mała – do 200 m2; średnia – 200-500 m2; duża – powyżej 500 m2.

poprzednia  

1 2 3

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: