eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najlepsze centra handlowe

Najlepsze centra handlowe

2012-12-18 10:47

Przeczytaj także: Centra handlowe przed wyzwaniami


Polskie centra handlowe starają się na 78,1%

Tajemniczy klienci zbadali zarówno ogólną organizację, funkcjonalność i atmosferę panującą w centrach handlowych, jak i organizację oraz funkcjonowanie parkingów. Ocenie poddano też wygląd i kompetencje pracowników wybranych punktów Strefy Zakupów i Strefy Gastronomicznej oraz obsługę w delikatesach/supermarketach na terenie danego punktu.

Średni ogólny wynik osiągnięty we wszystkich badanych centrach handlowych wyniósł 78,1%.

Najlepiej oceniono Centrum Handlowe Reduta w Warszawie, które uzyskało aż 90,8% możliwych do zdobycia punktów. Dwa kolejne miejsca na podium należą się Centrum Handlowemu Promenada w Warszawie (90%) oraz Galerii Olimp w Lublinie (88,9%). Dla porównania – najsłabiej ocenione centrum osiągnęło 64,5%.

fot. mat. prasowe

Najlepsze 5 wyników - średni wynik ogólny

Najlepiej oceniono Centrum Handlowe Reduta w Warszawie, które uzyskało aż 90,8% możliwych do zdobycia punktów.


Centrum dobrze zorganizowane? Nie zawsze!

W pierwszej kolejności ocenie poddano:
  1. Aspekty komunikacyjne (oznakowania, ułatwienia dla osób niepełnosprawnych i matek z dziećmi, bliskość przystanków komunikacji miejskiej i postoju taksówek);
  2. Wygląd (otoczenie zewnętrzne, czystość, dostępność koszy na śmieci itp.);
  3. Toalety (oznaczenie, czystość, wyposażenie);
  4. Funkcjonalność (plany, oznakowania, windy/schody, miejsca do siedzenia, kącik dla dzieci, szatnie, szafki/skrytki itp.);
  5. Atmosferę (muzyka, głośność komunikatów, temperatura);
  6. Punkt Informacyjny – jeżeli był dostępny (wygląd punktu oraz prezencja i kompetencje pracownika).

Średni ogólny wynik osiągnięty w tej kategorii badania to 85,9%, z tym że najlepiej oceniono wygląd centrów handlowych (95,9%), a najsłabiej ich funkcjonalność (80,4%).

Centra handlowe straciły punkty przede wszystkim za brak Punktu Informacyjnego (niemal co drugie go nie posiadało), a także za brak miejsc, gdzie rodzice mogliby zostawić pod opieką dzieci. Kolejne, negatywnie ocenione, elementy to brak klarownych oznakowań na planach (np. ‘tu jesteś’ lub podobnych), komunikaty o nieodpowiedniej głośności (zbyt głośne/zbyt ciche) lub powtarzane zbyt często (irytujące), a także brudne i nieprzyjemnie pachnące toalety.

fot. mat. prasowe

Organizacja i funkcjonowanie – ogólny wynik w poszczególnych kategoriach

Centra handlowe straciły punkty przede wszystkim za brak Punktu Informacyjnego (niemal co drugie go nie posiadało), a także za brak miejsc, gdzie rodzice mogliby zostawić pod opieką dzieci.


Najlepszy wynik w kategorii dotyczącej organizacji i funkcjonowania centrum osiągnęły: CH Alfa Gdańsk (96,7%), CH Platan w Zabrzu (95,4%) i Galeria Krakowska (94,8%). Najsłabiej ocenione centrum uzyskało wynik 70%.

fot. mat. prasowe

Najlepsze 5 wyników - organizacja i funkcjonowanie

Najlepszy wynik w kategorii dotyczącej organizacji i funkcjonowania centrum osiągnęły: CH Alfa Gdańsk (96,7%), CH Platan w Zabrzu (95,4%) i Galeria Krakowska (94,8%).


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: