eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Branża turystyczna a Facebook

Branża turystyczna a Facebook

2012-07-31 10:33

Przeczytaj także: Branża turystyczna a potencjał Internetu


Gdy przyjrzymy się samym stronom o turystyce widać w nich sezonowy rozwój zainteresowania fanów, który może wskazywać, że częściej szukają rekomendacji i wchodzą w interakcje dzięki konkursom, niż zamieszczają opinie w trakcie i po wakacjach.

fot. mat. prasowe

Aktywność fanów w branży turystycznej

Gdy przyjrzymy się samym stronom o turystyce widać w nich sezonowy rozwój zainteresowania fanów


fot. mat. prasowe

Aktywność fanów w branży turystycznej cd.

Okazuje się, że średnio najniższa aktywność w branży turystycznej na Facebooku jest we wrześniu i grudniu


CatNapoleon.com wziął pod uwagę 188 511 “lajków”, 47 245 komentarzy i 8 307 postów. To aktywność 511 572 fanów w ciągu 13 miesięcy (maj 2011 - czerwiec 2012). Okazuje się, że średnio najniższa aktywność w branży turystycznej na Facebooku jest we wrześniu i grudniu. Gwałtowny skok aktywności obserwujemy dopiero w tym roku, na przełomie maja i czerwca za sprawą kilku aktywnie moderowanych fan page’y. Liderem jest Exim Tours, który... traci regularnie fanów od zeszłego roku.

fot. mat. prasowe

TOP 10 turystyka

Liderem jest Exim Tours, który... traci regularnie fanów od zeszłego roku


Exim jest przykładem dla moderatorów, że fani, którzy zostali pozyskanie dzięki konkursowi, jeśli nie dostają później atrakcyjnej treści, powoli odchodzą. Największy wzrost użytkowników strona odnotowała między czerwcem a sierpniem, gdy trwał konkurs “Rozdajemy aparaty Olympus!”

fot. mat. prasowe

Zmiana liczby fanów Exim Tours Polska

Największy wzrost użytkowników strona odnotowała między czerwcem a sierpniem, gdy trwał konkurs “Rozdajemy aparaty Olympus!”


W kolejnych miesiącach liczba użytkowników regularnie spadała. Proces ten zatrzymał się dopiero latem tego roku.

Branża turystyczna w Polsce stoi dopiero przed społecznościową rewolucją, która jest nieuchronna dzięki rozwojowi social mediów i urządzeń mobilnych, które ułatwiają udostępnianie swojej wakacyjnej aktywności.

- W branży travel w Polsce występuje efekt ROPO (Polacy szukają informacji w internecie,a kupują w tradycyjnych biurach podróży). Ważne jest, aby profil marki w mediach społecznościowych budził zaufanie, był prowadzony profesjonalnie. Fanpage czy grupa oficjalna będą najwiarygodniejszą wizytówką dla podmiotu z branży w internecie. Zwłaszcza z racji chociażby ostatnich wydarzeń, które zaufanie Polaków do wyjazdów z touroperatorami znowu zachwiały. Coraz więcej dobrych turystycznych marek inwestuje większe budżety w social media niż rok czy dwa temu. W segmencie travel dużą rolę poza Facebook.com może odegrać Pinterest.com. Turystyka to sprzedawanie marzeń, nienamacalnego produktu. Kusimy obrazami. Fan page turystyczne cieszą się ogromnym powodzeniem, nawet wśród ludzi których na wakacje nie stać. Każdy marzy o rajskiej plaży, każdy marzy o wyjeździe. Socializer dla Zooover.com zbiera content zdjęciowy i opinie na 4 rynkach europejskich (Polska, Niemcy, Francja, Anglia). Media społecznościowe mogą być w związku z tym także narzędziem do pozyskiwania atrakcyjnych treści, które można wykorzystać w ramach działaności firmy - kończy Anna Zielińska z Socializera.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: