eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek HoReCa w Polsce 2011

Rynek HoReCa w Polsce 2011

2012-04-29 00:20

Przeczytaj także: Rynek HoReCa w Polsce 2009


Co więcej, porównując odpowiedzi z obydwóch badań na pytanie o ocenę sytuacji na rynku gastronomicznym w Polsce w porównaniu do roku poprzedniego, widać nieznaczną poprawę. Pomimo przeważnie negatywnej oceny wielkości sprzedaży w lokalu respondenta, w badanym okresie nastąpiło przeniesienie ocen negatywnych (spadek o 4 p.p.) do kategorii neutralnej przy braku zmiany odsetka ocen pozytywnych.

fot. mat. prasowe

Ocena sytuacji na rynku gastronomicznym 2011

4% badanych określa sytuację w 2011 jako "zdecydowanie lepszą"


Na 2012 rok przewidujemy dalszą poprawę sytuacji i wzrost wartości rynku o 4,6%. „Gdyby nie mistrzostwa EURO 2012, wzrost jednak byłby niewiele większy niż ten w 2011 roku, gdyż zmiana na rynku nie będzie znaczna. Mimo poprawy sytuacji, brak widocznego zakończenia kryzysu wciąż powstrzymuje klientów zarówno biznesowych jak i indywidualnych przed zwiększeniem wydatków”, tłumaczy Jarosław Frontczak. W roku bieżącym wzrost wartości rynku powinien być jednak znacząco większy, gdyż z całą pewnością rynek będzie napędzany przez mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Kampanie promocyjne, wraz ze zwiększoną ilością kibiców, zarówno przyjezdnych, jak i kibiców piłki w pubach i restauracjach, oraz spora liczba turystów będą miały decydujący wpływ na poprawę sytuacji w okresie mistrzostw. Najlepsze perspektywy na rozwój w opinii respondentów badania rysują się przed pizzeriami oraz restauracjami hotelowymi. Tylko w przypadku tych dwóch kategorii lokali odsetek respondentów deklarujących przewidywany wzrost sprzedaży przekroczył poziom spadku.
Najgorzej perspektywę dla 2012 r. oceniają respondenci z pubów, barów alkoholowych, gdzie tylko co piąty spodziewa się w obecnym roku wzrostu sprzedaży w placówce.

Respondenci także pokładają największe nadzieje na ożywienie w branży związane są z organizacją Mistrzostw Europy w piłce nożnej w Polsce i na Ukrainie. Co drugi respondent, który spodziewa się wzrostu sprzedaży, sugeruje, że to właśnie ta impreza sportowa będzie głównym czynnikiem wzrostu. Oprócz EURO 2012 co czwarty respondent uzasadnia polepszenie się sytuacji w branży obserwowanym wzrostem sprzedaży, większą liczbą klientów (25%), a co piąty wskazuje na poprawę sytuacji gospodarczej w Polsce (19%).

fot. mat. prasowe

Najważniejsze powody przewidywanego polepszenia sytuacji

Euro 2012 to największa nadzieja na ożywienie w branży


Przeczytaj także: Rynek HoReCa w Polsce 2012 Rynek HoReCa w Polsce 2012

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: