eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Europejskie frmy telekomunikacyjne w opałach

Europejskie frmy telekomunikacyjne w opałach

2012-03-29 11:35

Badanie "Telco 2020" przeprowadzone przez Roland Berger: w erze smartfonów europejscy operatorzy telekomunikacyjni znajdą się pod presją. Do 2020 roku przychody mogą spaść nawet o 20%.

Przeczytaj także: Zabezpieczenia kart SIM niepewne. Problem może dotyczyć 750 milionów osób

Zaostrza się bitwa o udziały w rynku telekomunikacyjnym. Potężni dostawcy platform sieciowych i usług dla użytkowników smartfonów tłumnie wkraczają w segment biznesowy tradycyjnych operatorów telekomunikacyjnych. Na dłuższą metę może mieć to dramatyczne konsekwencje. Eksperci przewidują spadek przychodów nawet o 20% dla tej branży w Europie; EBITDA spaść może nawet o 40%. Aby przeciwdziałać temu scenariuszowi, operatorzy powinni zoptymalizować główny obszar działalności i skupić uwagę na nowych obszarach wzrostu. Mając w perspektywie konieczne inwestycje w infrastrukturę na kwotę nawet 600 miliardów Euro w okresie do 2020 r., europejskie firmy telekomunikacyjne muszą również zoptymalizować struktury korporacyjne, przeprowadzić konsolidację na lokalnych rynkach i wejść w nowe wspólne przedsięwzięcia. Takie są główne wnioski z badania „Telco 2020 – Jak operatorzy dostosowują się do wymogów smartfonowego społeczeństwa” autorstwa Roland Berger Strategy Consultants.

„Pięć największych firm na rynku on-line pokazało nam, jak to się robi,” mówi Alexander Dahlke, Partner w Roland Berger Strategy Consultants. „Skupienie na kliencie i ciągłe analizowanie jego zachowania jest jedynym sposobem na rozwój w dzisiejszym cyfrowym świecie oraz umacnianie pozycji rynkowej.”

Czołowi gracze na rynku on-line wypychają z rynku tradycyjnych operatorów telekomunikacyjnych

Pięć największych firm na rynku on-line – Amazon, Apple, Facebook, Google i Microsoft – mają obecnie około trzech miliardów użytkowników na świecie w obszarach terminali, e-commerce, mediów społecznościowych, wyszukiwarek internetowych i treści, a ich liczba ciągle rośnie. Ich udany model biznesowy jest oparty głównie na silnych markach, przyjaznych dla użytkownika systemach i skutecznym wykorzystaniu danych o użytkownikach. W ten sposób dostawcy Internetu wywierają na tradycyjnych operatorach telekomunikacyjnych coraz większą presję.

„Chociaż szerokopasmowy dostęp do Internetu pozostanie podstawą cyfrowej komunikacji, operatorzy muszą bardziej skupić się na wymaganiach swoich klientów, aby dostarczyć na rynek odpowiednie rozwiązania,” tłumaczy Alexander Dahlke. „Główny obszar działalności branży telekomunikacyjnej odczuwa negatywny wpływ spadku cen szerokopasmowego dostępu do Internetu, pomimo znacznego wzrostu przepustowości. Klienci nie chcą już płacić jedynie za dostęp do sieci; chcą spersonalizowanych, przyjaznych użytkownikowi platform i produktów,” mówi Dahlke.

Branża chwieje się od znacznego spadku przychodów

Europejska branża telekomunikacyjna boryka się z problemem spadku przychodów. Eksperci Roland Berger przewidują, że przychody spadną nawet o 20% w okresie do roku 2020, jeśli zachowany zostanie obecny model biznesowy. EBITDA europejskich grup telekomunikacyjnych może spaść aż o 40%.

 

1 2

następna

Roaming w UE: zmiany

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: