TVN zwycięzcą Randstad Award 2012
2012-03-19 00:15
Przeczytaj także: Mercedes-Benz zwycięzcą Randstad Award 2014
Badanie Randstad Award pokazało również nastawienie pracowników do poszczególnych branż. W opinii respondentów, najbardziej atrakcyjną branżą jest elektrotechnika. Badani cenią tu głównie możliwość uczestnictwa w wysokiej jakości szkoleniach (31% respondentów) oraz perspektywy na przyszłość (25%). Pozytywnie oceniane są również takie sektory, jak energetyka i ciepłownictwo. Argumentami podawanymi za pracą w tych branżach są wysokie wynagrodzenie (30%), stabilność zatrudnienia (29%), a także możliwość zachowania równowagi między pracą a życiem osobistym (24%). Na trzeciej pozycji uplasowała się branża motoryzacyjna, atrakcyjna dla respondentów ze względu na oferowane szkolenia i interesujący charakter pracy (po 22% respondentów).
Ranking wskazał nie tylko najlepiej postrzegane przez pracowników firmy, ale także te najbardziej znane. W tej kategorii zwyciężyła kolejno Poczta Polska, Telekomunikacja Polska SA oraz Tesco Polska.
Narzędziem wskazanym jako najczęściej wykorzystywane do poszukiwania pracy był Internet. Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy w gazetach, firmy pośredniczące w zatrudnieniu, spotkania biznesowe. Media społecznościowe zajęły w tym zestawieniu ostatnią pozycję. Te trzy pierwsze kanały najchętniej wykorzystywane są przez kobiety. Mężczyźni natomiast częściej do szukania zatrudnienia wybierają spotkania biznesowe oraz media społecznościowe
Informacje o badaniu
Randstad Award to badanie, w wyniku którego wytłaniani są najbardziej atrakcyjni pracodawcy na podstawie opinii potencjalnych pracowników. Przedsięwzięcie wyróżnia się spośród innych prowadzonych na świecie sondaży nt. employer brandingu pod względem skali oraz liczby biorących w nim udział respondentów (ponad 7 000 osób - trzykrotnie więcej, niż ma to miejsce w innych tego typu lokalnych sondażach). Sondaż przeprowadzany jest przez niezależny instytut badawczy ICMA International za pomocą ankiet on-line, przekazywanych za pośrednictwem zaproszeń poczty elektronicznej. Badani to reprezentatywna grupa w wieku od 18 do 65 lat, o różnym statusie na rynku pracy – są to studenci, osoby zatrudnione i niezatrudnione, ale zdolne do pracy. Randstad Award ma wieloletnią tradycję w krajach na całym świecie. W Europie przeprowadzane jest we Francji, Belgi, Hiszpanii czy Holandii. Pierwsze badanie odbyło się w 2000 roku w Belgii, a dziś obecne jest już w 14 krajach. Od 2011 roku przyznawana jest również w Polsce.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
BMW zwycięzcą Global Randstad Award 2014
-
Atrakcyjny pracodawca to stabilność zatrudnienia
-
Jaki jest wizerunek atrakcyjnego pracodawcy?
-
Rynek pracy 2024 - co nas czeka?
-
Co jest ważne dla pracodawców podczas rekrutacji?
-
Oferty pracy: zobacz, które branże i regiony dają szanse na zatrudnienie
-
Zatrudnienie: mamy rynek pracownika, czy pracodawcy?
-
Randstad Award. Najlepsi pracodawcy 2019
-
Randstad Award po raz ósmy. Triumfuje Samsung
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)