eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jaki jest wizerunek atrakcyjnego pracodawcy?

Jaki jest wizerunek atrakcyjnego pracodawcy?

2011-06-02 10:03

Stabilne zatrudnienie oraz wysokie wynagrodzenie to wyznaczniki atrakcyjnego pracodawcy - stwierdziło ponad 70.000 respondentów międzynarodowego badania agencji zatrudnienia Randstad. Liderami popularności pracowników są linie lotnicze oraz firmy branży aeronautycznej. W Polsce najatrakcyjniejszym pracodawcą wybrano TVN.

Przeczytaj także: BMW zwycięzcą Global Randstad Award 2014

Projekt Randstad Award to pierwsze kompleksowe międzynarodowe badanie dotyczące wizerunku pracodawcy, obejmujące kraje różnych kultur i kontynentów. W tym roku przeprowadzone zostało również po raz pierwszy w reprezentatywnej dla naszego społeczeństwa grupie 7.000 Polaków. Celem badania jest określenie jakie czynniki mają znaczenie dla potencjalnych pracowników przy wyborze pracodawcy, jakie branże cieszą się wśród nich największą popularnością, lecz również, którzy pracodawcy mają opinię najbardziej pożądanych w każdym z badanych krajów.

"Sukces każdej firmy jest całkowicie uzależniony od ludzi, których potrafi ona przyciągnąć i zatrzymać w strukturze. Siła marki pracodawcy oraz wgląd w to, co wpływa na wybór potencjalnego pracownika zyskuje zatem na znaczeniu. Tymczasem niedobór wysoko wykwalifikowanych pracowników na rynku pracy nasila walkę o talenty. Powyższe czynniki są argumentami za tym, aby dowiedzieć się, dlaczego potencjalni kandydaci stawiają jedne przedsiębiorstwa ponad innymi oraz jakie czynniki określają atrakcyjność pracodawcy" - tłumaczy znaczenie tego raportu Ben Noteboom, Dyrektor Zarządzający Randstad Holding nv.

Triada atrakcyjności

Wyniki badania Randstad Award pokazują, że na 9 przebadanych krajów w 6 (Belgia, Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania oraz Australia) największe znaczenie dla pracowników ma bezpieczeństwo zatrudnienia. W Polsce i Nowej Zelandii jako czynnik najistotniejszy wskazano wysokie wynagrodzenie. W Holandii najwyższą liczbę wskazań otrzymała miła atmosfera pracy. Co interesujące, pomimo pewnych rozbieżności regionalnych, te trzy aspekty zatrudnienia miały jednak zawsze bardzo wysokie wskazania, określając obszar największej troski pracowników.

Bardziej szczegółowa analiza pozwala zauważyć zmiany opinii wraz z wiekiem, płcią oraz poziomem wykształcenia badanych. Starsi respondenci wyżej cenią sobie stabilność finansową pracodawcy, oparcie firmy na czytelnych wartościach oraz silne zasady zarządcze. Respondenci o wyższym poziomie wykształcenia poszukują częściej firm bardziej innowacyjnych, które oferują ciekawą pracę i możliwości kariery międzynarodowej. Z kolei pracownicy o niskich kwalifikacjach preferują firmy stabilne finansowo, oferujące długoterminowe bezpieczeństwo zatrudnienia.

Kto najlepszy - liderzy pracowniczych serc

W większości badanych krajów, w pytaniu o najbardziej atrakcyjnego pracodawcę zdecydowanie dominowały firmy branży lotniczej – zarówno linie lotnicze, jaki i firmy produkujące samoloty lub części dla lotnictwa: Virgin Blue (Australia), KLM (Holandia), Air New Zeland (Nowa Zelandia), Eurocopter (Francja), TechspaceAero (Belgia), Airbus (Niemcy), EADS CASA (Hiszpania).

W polskiej edycji badania Randstad Award najwyższą popularnością cieszyły się branże energetyczna i ciepłownicza, a tuż za nimi znalazła się motoryzacyjna. Jednak jako najatrakcyjniejszego pracodawcę największy odsetek respondentów wskazał telewizję TVN. Tę firmę wybrałoby aż 64,8 proc. badanych. Należąca do koncernu ITI telewizja wygrała w pięciu kategoriach: wysokości wynagrodzenia, możliwości oferowanych na przyszłość, stabilnej sytuacji finansowej, interesującej treści pracy oraz silnego kierownictwa.

Kolejne miejsca w rankingu odpowiadających w badaniu zajęły Toyota Motor Manufacturing Poland oraz Vattenfall Poland.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: