eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaPrzemysł › Branża energetyczna przed próbą

Branża energetyczna przed próbą

2012-01-18 13:54

Przeczytaj także: Dostawcy energii walczą o klientów


- Outsourcing to nie tylko optymalizacja kosztów – choć z pewnością, w obecnym czasie, jest to najważniejsze dla decydentów w firmach. Przedstawiciele sektora energetycznego potwierdzają, że dzięki wydzieleniu na zewnątrz procesów można zyskać oszczędności na poziomie 10% a nawet 30%. Dzięki redukcji kosztów własnych firmy energetyczne mogą zaoferować swojemu klientowi lepszą cenę i dzięki temu zwiększyć swoją konkurencyjność – mówi Andrzej Smółko, Prezes Cws boco, Ekspert Instytutu Outsourcingu

Branża outsourcingowa od dawna ma już gotowe rozwiązania dedykowane specjalnie dla sektora energetycznego. Przykładem jest np. zastąpienie tradycyjnej sieci Biur Obsługi Klienta usługami call center.

- Call center w modelu outsourcingowym to dla firmy energetycznej oprócz oszczędności, także bezpieczeństwo i elastyczność działania. Telefoniczne kampanie sprzedażowe w modelu prowizyjnym nie wiążą się z żadnym ryzykiem finansowym. Poza tym outsourcingowe call center mogą błyskawicznie zwiększać lub redukować liczbę stanowisk w projektach sprzedażowych lub Biura Obsługi Klienta, a przedsiębiorstwo i tak płaci jedynie za czas rozmów. Nie ma więc konsekwencji błędnie oszacowanych zasobów czy konieczności dostosowania się do krótkoterminowych kampanii – mówi Ewa Depta, Dyrektor Sprzedaży Voice Contact Center (OEX), Ekspert Instytutu Outsourcingu.

Czas zmian

Rynek energii elektrycznej przechodzi w ostatnim czasie wiele zmian. Dzięki możliwości wyboru sprzedawcy prądu odbiorcy mogą weryfikować oferty i wybierać najkorzystniejsze rozwiązania. Według najnowszych danych Urzędu Regulacji Energetyki od momentu liberalizacji rynku energii elektrycznej do końca września 2011 dostawcę prądu zmieniło ponad 23 tysiące odbiorców, w tym ponad 16 tysięcy komercyjnych (biznesowi i instytucjonalni). Już wiadomo, że rekordowy będzie 2011 rok. Od stycznia do września URE zanotowało ponad 160% wzrost w stosunku do danych z końca 2010 roku - w ciągu 9 miesięcy z prawa do wyboru sprzedawcy prądu skorzystało ponad 14 tysięcy odbiorców. To oznacza, że konkurencja będzie się zaostrzała. Zarówno odbiorcy indywidualni, jak i biznesowi dostrzegają różnice w ofertach i szukają oszczędności, a możliwe zyski „widać gołym okiem”. Częstochowa na zmianie dostawcy prądu od 2008 roku zaoszczędziła 3,7 mln złotych, a rok 2012 planuje zamknąć z oszczędnościami sięgającymi aż 2,7 mln zł.

- By sprostać wydatkom i wyzwaniom energetyka potrzebuje reform i gotowych, systemowych rozwiązań trwale wpływających na efektywność ich działań i wzrost konkurencyjności. – mówi Leszek Rożdżeński, Prezes itWORKS (dawniej grupa kapitałowa Web Inn), Ekspert Instytutu Outsourcingu

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: