Popularność Facebooka a Google Plus
2011-12-26 00:16
Jak często zwykle korzystasz z serwisu GOOGLE PLUS? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Portale społecznościowe: dlaczego z nich korzystamy?
Z badania wynika, że Google+ musi pokonać długą drogę, żeby skutecznie konkurować z Facebookiem. W ciągu zaledwie kilku miesięcy udało mu się jednak skłonić do rejestracji wielu nowych użytkowników z Polski. Pomimo, że zdecydowana większość internautów na razie nie używa G+, ponad 1/3 internautów deklaruje, że słyszała o serwisie.„Prawie 94 procent internautów używa serwisów społecznościowych. Dla wielu synonimami tej kategorii są Facebook, NK czy YouTube. Google+ tworzy na razie dużo mniejszą społeczność, ale widać bardzo szybki wzrost” – komentuje Norbert Kilen z agencji social mediowej Think Kong „Myślę, że przyszły rok, pojawienie się aplikacji i reklam w G+ sprawią, że własna strona na Plusie stanie się obowiązkowym elementem taktyki social mediowej wielu firm.”
Z badania wynika też, że struktura wiekowa użytkowników Google+ jest nieco inna niż logujących się np. do Facebooka. Osoby, które zadeklarowały znajomość serwisu Google+ zapytano o częstotliwość korzystania z niego. Okazało się, że dużo częściej niż najmłodsi, robią to internauci w wieku 31-39 lat. Wśród użytkowników Google Plus zdecydowanie więcej jest też mieszkańców największych miast.
fot. mat. prasowe
Jak często zwykle korzystasz z serwisu GOOGLE PLUS?
Jak często zwykle korzystasz z serwisu GOOGLE PLUS?
„O Google+ sporo się mówi. Do tej pory nie było jednak żadnego badania pokazującego opinie ludzi o nowym serwisie. Mamy nadzieję, że nasz projekt częściowo wypełnia tę lukę” – komentuje Piotr Zimolzak, Główny Analityk StudentsWatch.pl.
fot. mat. prasowe
Które ze zdań najlepiej oddaje Twoją opinię o GOOGLE PLUS?
Które ze zdań najlepiej oddaje Twoją opinię o GOOGLE PLUS?
Badanie, którego część stanowi analiza postrzegania cech Facebooka zrealizowano na przełomie września i października b.r., na losowo dobranej próbie 1120 użytkowników Internetu w wieku powyżej 16 lat, metodą CAWI. Kwestionariusz wywiadu składał się z 11 pytań badawczych i został opracowany wspólnie przez agencję interaktywną Think Kong i portal badawczy StudentsWatch. Pełny raport prezentujący wszystkie dane uzyskane w wyniku badania będzie dostępny na stronie Think Kong.
Czemu służą portale społecznościowe?
oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
Budowanie marki premium w Polsce: jakie kompetencje są dziś warte więcej niż kapitał?
-
Między tanią siłą roboczą a innowacyjną gospodarką. Gdzie dziś jest Polska w wyścigu o inwestycje?
-
Zmęczenie luksusem i wzrost cen. Jak zmienia się rynek premium?
-
Nowoczesny hub logistyczny SHEIN w Polsce. Wrocław kluczowym punktem w Europie







2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność
