eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Jak wypromować sklep internetowy?

Jak wypromować sklep internetowy?

2011-08-22 13:33

Przeczytaj także: Prowadzenie sklepu internetowego - logistyka


Sklepowy blog

Założenie sklepowego bloga także może być dobrą metodą na skupienie klientów wokół sklepu internetowego, a dodatkowo pozwoli wyróżnić się na polskim rynku. Na razie niewiele firm stosuje ten kanał promocji. Harry Beckwith w książce „Co lubią klienci? Przewodnik po strategiach marketingowych” przedstawia złotą regułę handlową: przeciętni sprzedawcy na pierwszym miejscu sprzedają cenę i produkt, natomiast najlepsi sprzedawcy – siebie i swoją firmę. Firmowy blog może być idealnym miejscem na pokazanie siebie, sklepu i jego pracowników „od kuchni”. Ponadto uświadomi on klientowi, że dany e-sklep nie jest tylko wirtualnym mechanizmem, ale tworzą go prawdziwi ludzie, a sprzedawca prowadzi swój biznes z pasją i dba o potrzeby klientów. Nabywcy identyfikujący się ze sklepem internetowym to prawdziwy skarb.

Social Media Marketing

Media społecznościowe są obecnie coraz częściej wykorzystywane w marketingu i służą głównie do komunikacji z klientami. Oprócz tego wykorzystuje się je do promocji i rekomendacji produktów zakupionych w sklepie internetowym. Mowa przede wszystkim o serwisie społecznościowym Facebook oraz o serwisach mikroblogowych, takich jak np. Blip. Jeżeli chodzi o samego Facebooka, to według danych z serwisu Socialbakers.com już ponad 25 proc. Polaków posiadających dostęp do Internetu, czyli 5,63 mln osób, ma tam swoje konto. Te dane kreują oczywisty wniosek – z e-biznesem trzeba być tam, gdzie przebywa ogromna rzesza potencjalnych klientów. W związku z tym warto założyć oficjalne konto sklepowe, prowadzić z klientami dialog i umacniać relacje. Poprzez organizowanie na portalach społecznościowych akcji promocyjnych czy konkursów z nagrodami można zachęcić klientów do większej aktywności konsumenckiej. Ten kanał promocji zyskuje coraz większą popularność i trzeba podążać za tym trendem – to przyszłość polskiego rynku e-commerce.

Aukcje internetowe

Allegro to największa platforma aukcyjna w Polsce, która jest najczęściej wybieranym przez internautów miejscem zakupów. Według raportu przygotowanego przez Gemius aż 80 proc. kupujących w sieci (prawie 60 proc. wszystkich internautów) dokonuje zakupów na aukcjach internetowych. Dla wielu osób Allegro stanowi synonim zakupów w sieci, a sam serwis jest na tyle silną marką, że dla niektórych branż obecność tam jest niemalże koniecznością. Choćby z tych powodów warto pokazać tam produkty swojego e-sklepu. Na początku należy sprawdzić, jak dużo konkurencyjnych firm jest na Allegro i czy możemy rywalizować z nimi ceną – to mimo wszystko jeden z ważniejszych czynników, dla których internauci korzystają z aukcji internetowych. Nie trzeba wystawiać wszystkich produktów – wystarczy wybrać te najpopularniejsze.

Allegro może stanowić również dodatkowe źródło dotarcia do sklepu internetowego. Po nawiązaniu udanej sprzedaży klienta, który jest zadowolony z przeprowadzonej transakcji, można z powodzeniem namówić do dokonywania zakupów bezpośrednio w naszym sklepie. Można to zrobić poprzez omówiony wcześniej e-mail marketing bądź dołączanie do zamówionego towaru drobnych upominków, próbek i obowiązkowo danych kontaktowych sklepu. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że zadowolony z zakupu klient następnym razem nie będzie szukał sprzedawcy na Allegro, lecz skieruje się od razu na stronę internetową sklepu. W ten sposób e-sprzedawca nie tylko uniknie prowizji i kosztów związanych z wystawieniem produktów na ogólnej platformie aukcyjnej, ale przede wszystkim wzmocni swój podstawowy biznes, czyli sklep internetowy.
Wizja firmy

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: