eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Ranking stacji benzynowych

Ranking stacji benzynowych

2011-08-21 00:15

Przeczytaj także: ARSS: stacje benzynowe 2010


Ogólny wynik, który badane placówki osiągnęły w kategorii "Wygląd", to 90,9% wszystkich możliwych punktów. Takie wysokie noty zapewniła przede wszystkim ocena dotycząca wnętrza stacji (aż 98,1%), choć średnie wyniki w pozostałych podkategoriach również oscylowały w okolicy 90%: na zewnątrz – 89,6%, personel - 89,1% i toalety – 88,9%.

Zatankować musisz sam

Trzeba przyznać, że wynik osiągnięty przez stacje w tej kategorii jest imponujący. Jedyną, znaczącą rysą okazał się brak pomocy przy tankowaniu – tylko jednemu na trzech klientów (32,8%) zaproponowano tego typu ułatwienie. Być może był to wynik strategii przyjętej przez wybrane sieci, ale INTERNATIONAL SERVICE CHECK uznało, że warto ocenić również ten element, gdyż może być on istotny dla klientów. Co ciekawe, pomocy przy tankowaniu zabrakło w pięciu krajach: Litwie, Łotwie, Estonii, Polsce i na Węgrzech. Tajemniczy klienci pisali:

Litwa: - W okolicach dystrybutora nie było żadnego pracownika.

Polska: - W pobliżu siedział pracownik, jednak w żaden sposób nie reagował.

Szukajcie, a znajdziecie

Drugim, najsłabiej ocenionym elementem okazała się dostępność akcesoriów do mycia szyb – aż 21,7% klientów nie znalazło ich w okolicy "swojego" dystrybutora:

Łotwa: - W odległości ok. 5-10 metrów stał pojemnik z płynem do mycia szyb, ale nie było to w bezpośrednim sąsiedztwie dystrybutora, z którego korzystałem.

Litwa: - Uważnie się rozglądałam, ale nie zauważyłam akcesoriów do mycia szyb.

Gdy klienci znaleźli owe akcesoria, 90,8% z nich oceniło je jako czyste i gotowe do użycia:

Polska: - Akcesoria do mycia szyb były czyste i gotowe do użycia - szczotka znajdowała się w pojemniku z wodą, a woda była czysta.

Czechy: - Standardowe wyposażenie, czysta woda.

Tylko w kilku przypadkach klienci pisali:

Estonia: - Woda w pojemniku była czarna.

Polska: - Wody było mało i była brudna.

Trzecim najsłabszym elementem był brak akcesoriów do samodzielnego tankowania (rękawiczki jednorazowe, ręczniki papierowe) – 14,4% klientów nie zauważyło tych elementów w okolicy dystrybutora, przy którym tankowali:

Słowacja: - Nie było jednorazowych rękawic, a podajnik na ręczniki papierowe był pusty.

Czechy: - Ręczników papierowych nie było w ogóle, a rękawiczki były umieszczone w takim miejscu, że zauważyłam je dopiero, jak odjeżdżałam.

Co ciekawe, aż 5,2% klientów udzieliło odpowiedzi negatywnej na pytanie dotyczące tablicy z ofertą cenową, widoczną z ulicy:

Rumunia: - Na tablicy przy wjeździe nie były wyświetlone ceny.

Estonia: - Cena była malutką czcionką, a na tablicy w danym czasie wyświetlał się tylko jeden rodzaj paliwa z ceną.

Porządek musi być

Jak zauważyli tajemniczy klienci INTERNATIONAL SERVICE CHECK, stacje dbają o porządek i czystość na zewnątrz - wszystkie elementy zostały ocenione na co najmniej 93%.

Przestrzeń na zewnątrz budynku była czysta i zadbana (98,6%), podobnie jak okolica wejścia (97,6%) oraz znaki firmowe i loga (99,6%). Wszystkie powierzchnie szklane widoczne z zewnątrz były czyste (97,6%), tak jak i plakaty reklamowe (jeśli w ogóle były) – 98,2%. Ocena dystrybutora i jego otoczenia również wypadła bardzo dobrze – 93,8% klientów uznało je za czyste i zadbane, a 97,6% za czytelnie oznakowane.

Podobnie wysoko oceniono wnętrze stacji. Według klientów okolica kas była czysta i zadbana (98,6%), wszystkie miejsca były łatwo dostępne (97,6%), ściany, sufity (99,1%), podłogi (97,1%), półki i lustra (99,6%) były czyste, a cała instalacja świetlna działała poprawnie (96,2%).

poprzednia  

1 2 3 4 ... 8

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: