eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Ranking stacji benzynowych

Ranking stacji benzynowych

2011-08-21 00:15

Przeczytaj także: ARSS: stacje benzynowe 2010


Brudno, ale przynajmniej papier na miejscu

Nieco słabiej, choć nadal całkiem nieźle, wypadła ocena toalet. Z reguły były dostępne: papier toaletowy (96,1%), ręczniki papierowe lub suszarki (92,8%) oraz mydło (92,3%), gorzej jednak z czystością – co szósty klient (16,4%) wyrażał się negatywnie na ten temat:

Rumunia: - Toaleta była brudna i nieposprzątana.

Bułgaria: - Toaleta wyglądała na niesprzątaną od jakiegoś czasu.

Polska: - Brudna podłoga pokryta mieszaniną brudu i moczu, walające sie mokre kawałki papieru toaletowego, deska sedesowa zalana moczem, brudna umywalka.

Co piąty klient uznał, że w odwiedzonej toalecie panował nieświeży i niemiły zapach:

Węgry: - W toalecie panował nieprzyjemny zapach.

Litwa: - Zapach był neutralny. Nie był jednak ani świeży, ani miły.

Robią, co muszą

Na koniec ocenie poddano personel. Klienci testowi uznali, że pracownicy na stacjach byli ubrani czysto i schludnie i podobnie się prezentowali (odpowiednio: 98,6% i 99%). Niestety, aż w 27,4% przypadków co najmniej jeden z zauważonych pracowników nie nosił plakietki z imieniem lub firmowym logo:

Słowacja: - Obsługująca mnie pracownica nie miała plakietki.

Rumunia: - Nie wszyscy pracownicy nosili plakietki.

W opinii co piątego klienta pracownicy nie robili wrażenia aktywnych i pracowitych, a według 15% z nich, pracownicy nie byli życzliwi i pomocni:

Czechy: - Pracownica nie była życzliwa, nie powitała mnie, nie podziękowała, nie pożegnała.

Estonia: - Pracownik nie powiedział nic poza kilkoma słowami. Nie było powitania, pożegnania, nie widziałam uśmiechu. Pracownicy wyglądali na zmęczonych.

Słowacja: - Pracownica robiła tylko to, co musiała.

Węgry: - Pracownik nie był pomocny. Oprócz tego, że zapytał, w czym może pomóc, nie powiedział nic, musiałam sama pytać.

Najlepiej wygląda Rumunia, Polska na 6. miejscu

We wszystkich badanych krajach, najlepiej w całej kategorii "Wygląd" wypadły:
  • stacje należące do koncernu OMV (5 krajów - 97,8%),
  • stacje należące do koncernu Helenic Petroleum (96,6%),
  • stacje należące do rumuńskiego koncernu Rompetrol (94,1%).

Wśród oddziałów sieci w Europie najwyżej oceniono:
  • stacje OMV w Bułgarii (99,6%),
  • OMV na Słowacji (9,1%),
  • MOL na Węgrzech (98,7%).

W Polsce najlepszy wyniki osiągnęły:
  • stacje Statoil (93,6%),
  • Orlen (91,9%),
  • Lukoil (91,1%).

Przyglądając się wynikom kategorii "Wygląd" w poszczególnych krajach można zauważyć, że najlepiej prezentują się stacje bułgarskie (95,4%), słowackie (93,7%) i rumuńskie (93,2%). Polskie placówki znalazły się tym razem na szóstym miejscu z wynikiem 89,3%.

Pustki na półkach

W kategorii "Prezentacja towaru" klienci dokonywali wyrywkowej kontroli produktów sprzedawanych na stacji: sprawdzali, czy na wszystkich produktach były ceny, czy produkty miały aktualną datę ważności, czy były niezniszczone i w idealnym stanie oraz czy półki nie świeciły pustkami.

poprzednia  

1 ... 3 4 5 ... 8

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: