Polski biznesmen w podróży
2011-07-28 11:03
Wyniki badań: © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Turystyka biznesowa w Polsce w rozwoju
Wbrew doniesieniom o przybywających w pasie centymetrach i szerzącej się otyłości, przedstawiciele polskiego biznesu tak bardzo upodobali sobie fitness, że nie wychodzą z domu bez strojów sportowych nawet, kiedy udają się w podróż służbową. Firma Regus, specjalizująca się w organizowaniu środowisk pracy, zapytała ponad 17 000 respondentów z ponad 80 krajów, jaką najdziwniejszą rzecz zabierają zwykle w podróż służbową. Prawie jedna czwarta Polaków podróżujących służbowo (23%) odpowiedziała, że nie rozstaje się ze swoimi strojami fitness.W ujęciu globalnym ponad jedna czwarta (27%) respondentów oświadczyła, że zabiera ze sobą strój kąpielowy lub odzież do ćwiczeń na siłowni. Na kolejnych miejscach uplasowały się: zdjęcie rodziny (16%) i upominek dla gospodarzy spotkania (15%). Świadczy to o tym, że „pierwiastek serdeczności” w biznesie nie stracił na znaczeniu, nawet w dzisiejszym dynamicznym środowisku pracy.
Badanie dostarczyło także ż dość zaskakujących odpowiedzi: głośnik niskotonowy, flet, proca czy śliwowica. W walizkach biznesmenów można też często znaleźć przewodnik turystyczny ułatwiający zwiedzanie w wolnej chwili, który zabiera ze sobą 18% żądnych przygód Polaków, a także polisy ubezpieczeniowe, które do swoich walizek pakuje 18% przezornych respondentów.
Niestandardowe przedmioty, które ludzie zabierają ze sobą w podróż służbową, od sprzętu fitness po ulubione potrawy, wskazują, jak trudno jest pogodzić życie zawodowe i osobiste w dzisiejszym, pełnym presji czasowej środowisku pracy. Granica między biznesem a przyjemnością wyraźnie się zaciera, a podróżujący chcą zabrać ze sobą choć odrobinę domowej atmosfery. Jednym z powodów takiej postawy może być to, że coraz częściej przychodzi im pracować w elastycznych środowiskach pracy. Chcą mieć przy sobie przedmioty, które nadadzą osobisty charakter miejscu, w którym aktualnie pracują – powiedział Jarosław Pilch z polskiego oddziału firmy Regus.
fot. mat. prasowe
Wyniki badań:
Jak przewiduje firma Regus elastyczne środowiska pracy będą się rozrastać, zarówno w kontekście godzin pracy, jak i lokalizacji, tak aby pracownicy mogli maksymalnie wykorzystać wolny czas bez uszczerbku dla pracy. Dzięki coraz większej popularności komunikacji wideo, umożliwiającej ograniczenie wyjazdów służbowych, w przyszłości Polacy nie będą musieli tak często zabierać ze sobą strojów kąpielowych w zagraniczną podróż służbową.
oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Korporacje a podróże służbowe
-
Podróże służbowe Polaków I 2013
-
Podróże służbowe w Polsce 2012
-
Podróże służbowe Polaków
-
Przełomowy wyrok NSA: zakwaterowanie i transport w czasie oddelegowania pracownika nie podlegają opodatkowaniu
-
Rynek turystyki odżywa, podróże służbowe także
-
Wyjazdy służbowe - jakie obowiązki pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa?
-
Delegacje krajowe i zagraniczne: nowe stawki diety przy podróżach służbowych od 29.11.2022 i 01.01.2023
-
Służbowe przejazdy taksówkami a podatek dochodowy